Tidsfæstning af billeder

Startet af Karen Bennedsen, 17 Jul 2011 - 16:14

Forrige emne - Næste emne

Karen Bennedsen

Hej  :)

Er det muligt at tidsfæste gamle billeder? eksempelvis om de er fra omkring 1900 eller fra omkring 1930? Hvis dette er muligt, vil jeg scanne dem ind og sende dem til forum?

Mange hilsner
Karen  :)
Venlig hilsen
Karen, Hirtshals

Anette Korsgaard

Hej Karen

Det kommer vist lidt an på hvad de forestiller - det er nemmest at tidsfæste ved at se på tøjet eller måske bygninger, tror jeg.

Jeg har tidsbestemt et billede efter hvem det forstiller og hvornår det yngste barn er født......men prøv at sende dem ind :-)
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Karen Bennedsen

Hej Anette  :)

Tak for dit svar.
Billedet er af en kvinde. Jeg har to billeder, hvor jeg mener at kunne se, at det er én og samme kvinde, nemlig min oldemor. Dog mener min mor, at det ene billede er min oldemors datter, altså en søster til min morfar. Billederne ser stort set lige gamle ud og aldersmæssigt ser kvinderne også ens ud og ligner hinanden meget - og så er det jeg håber, at man måske vil kunne se om det ene billede - hvis min mor har ret - er taget i 30´erne eller om det også er fra 1900 tallet ligesom det billede vi med sikkerhed ved er af min oldemor.

Jeg er desværre ikke i nærheden af en scanner, men jeg vil sende billedet hurtigst. Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Karen, Hirtshals