Anna Hansine

Startet af J. K. Olsen, 21 Apr 2021 - 07:41

Forrige emne - Næste emne

J. K. Olsen

Dødsfald for fru Anna Hansine Larsen anmeldes til Københavns skifteret den 6. dec. 1922, men jeg finder ikke afdøde i den københavnske begravelsesprotokol.

Ved søgning i kirkebogen for Alm. Hospital viser det sig, at mens månederne nov.-dec. 1922 inkluderer mange døde af mandskøn, stopper listen over døde kvinder den 6. nov. og genoptages først januar 1923.

Så nu ved jeg ikke, om der er tale om min slægtning af dette navn, født Møller i 1886?

Mvh.
J. K. Olsen

Christian Nielsen

hej

Anna Hansine er det hende som er født 31/8-1886? boende i Benløse ved FT 1911, gift med Lars Peter Larsen f. 2/7-1878 ?

hvad ved du om hende i København, har du en adresse eller FT på hende?

skriv noget mere om det du ved.

mvh.
Christian Nielsen

Mette Lund

Der står på sidste side af de døde kvinder (i 1922), at indførsler fortsættes på folio 120 under Mandkøn. Desværre er folio 117 til og med 124 fjernet fra scanningen.

Mvh.
Mette

ericmelsby

Hej J.K.
Jeg ville gerne se på din slægtnings død, men melder mig i koret om at oplysningerne er lidt tynde.
Ved du f.eks. :
1. er hun enke / gift ved sin død ?
2. hvor og hvornår blev hun født ?
3. hvad er hendes fødenavn ?
4. Har du hende i en/eller flere folketællinger - skriv om det ?

Mvh
eric melsby

ericmelsby

Hej  J.K.
Fødenavnet havde jeg glemt at jeg havde set.
OK
mvh
eric melsby

J. K. Olsen

Tak for svarene. Jeg var lidt karrig med oplysninger om Anna Hansine f. Møller, nok p.gr.a. følelsen af at kirkebogen måske forholdt mig data. Anna Hansines mand Lars Peder Larsen fødtes 2. juli 1878 og døde i København den 15. juli 1956, men desværre er dodsregister.dk karrig med oplysningen om sognet. Derfor ved jeg endnu ikke, om hun ved denne lejlighed blev efterlevende enke.
Deres søn Paul Lars Møller Larsen blev dekoreret for sin indsats i det norske flyvevåben under 2. verdenskrig: http://allieret.natmus.dk/person.aspx?85018
men jeg ved ikke, om han fik efterkommere.

Mvh.
J. K. Olsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

J. K. Olsen

#13
Tak, Gitte, det var bestemt nogle af svarene!

Jeg får den tanke, at Anna Hansine efter skilsmissen, måske så sent som i 1930 eftersom datteren stadig står anført som 'datter' på bopælen, er rejst til Norge med den ca. 17-årige søn og måske er blevet gift der. Det vil forklare, hvorfor Paul kæmper i det norske flyvevåben ( må være i 1940 ), hvor de fleste danske flyvere i allieret tjeneste kæmper senerehen i britiske Royal Air Force.

Både datteren Erna Marie f. 18. dec. 1908 og sønnen Paul Lars f. 30. jan. 1913 bliver vistnok både gift og skilt, men jeg ved ikke med hvem, ej heller om de får børn. ( Eventuelle efterkommere kan være omfattet af databeskyttelse, således at privat mail kan være nødvendig herom). De dør begge i Rødovre, i henholdsvis 1990 og 1980.

Mvh.
J. K. Olsen


J. K. Olsen

Jeg kan tilføje, at Anna Hansine ikke findes i det norske digitalarkiv. Måske er hun rejst videre til USA, hvor hendes to år ældre bror Hans Peter Møller havde slået sig ned omkring 1910?

Mvh.
J. K. Olsen