Axel Dahl-Sørensen

Startet af Rasmus Dahl-Sørensen, 17 Apr 2021 - 12:26

Forrige emne - Næste emne

Rasmus Dahl-Sørensen

Axel var min fars onkel. Født 9. marts 1906 i Vejle, døbt den 12. apr. 1906 i Vejle Sct Nicolai, Nørvang Herred, Vejle Amt. Han flyttede i slutningen af 20'erne / starten af 30'erne til Paris og blev gift med Georgette Feydeau i 1933. I årevis boede de på Rue de l'Abbé Rousselot i d. 17. arrondissement i Paris. Georgette døde 27. september 1983 i Évreux i Normandiet, på dette tidspunkt var hun blevet enke (iflg. dødsregisteret, men der er ikke oplysninger om hvornår hun blev enke). Axel flytter på plejehjem i Frankrig inden hans død. Imidlertid kan jeg ikke finde Axels død. Jeg ved at der i de senere år var kontakt mellem den danske ambassade i Paris og Georgette. Det er ikke sandsynligt at Axel flytter hjem til Danmark. Jeg har fået bistand fra slægtsforskere med Frankrig som speciale mhp. at finde oplysninger, men sporet ender ganske blindt. Måtte der være informationer at indhente i Danmark?

Bente Wanning

Axel og hustru er nævnt ved Martin Sørensens død
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Rasmus Dahl-Sørensen

Det er rigtigt! Jeg er ved at kigge på sa.dk for at se om der måtte være registre ...... Der er store database over døde i Frankrig som kan tilgås via nettet, men iflg. mine franske kilder er de desværre ikke komplette.

Rasmus Dahl-Sørensen

LØST - beklager at jeg åbner tråden. Blot til andres reference.
Død 8. oktober 1980 i Ivry-sur-Seine, Paris. Kilde : archives.paris.fr

DAHL SORENSEN TRANSCRIPTION D'IVRY SUR SEINE (Val de Marne). Le huit octobre 1980, 20 heures 30, est décédé 7 avenue de la République, Axel DAHL SORENSEN, domicilié à Paris 17ème, 9 rue de l'Abbé Rousselot, né à Vejle (Danemark) le 9 mars 1906, sans profession, fils de Martin DAHL SORENSEN et de Augusta Johanne Jacobsen, époux décédés. Époux de Georgette SEYDEAU. Dressé le 9 octobre 1980, 13 heures 35, sur la déclaration de Eliane MICHEL épouse AMY, 53 ans, side-soignante, 7 avenue de la République à Ivry, qui lecture faite et invitée à lire l'acte a signé avec Nous, Maryse ROUX, commis à la Mairie d'Ivry sur Seine Officier de l'Etat Civil par délégation (Suivent les signatures). Transcrit le 4 novembre 1980, 10 heures 20, par Nous, Madeleine Marguerite Cellier, née DAMPEYRON, fonctionnaire de la Mairie Annexe du 17ème Arrondissement de Paris, Officiér de l'Etat Civil par délégation du Maire de Paris.

---

DAHL SORENSEN TRANSCRIPTION FROM IVRY SUR SEINE (Val de Marne). On October 8, 1980, 8:30 p.m., died at 7 avenue de la République, Axel DAHL SORENSEN, domiciled in Paris 17th, 9 rue de l'Abbé Rousselot, born in Vejle (Denmark) on March 9, 1906, without profession, son of Martin DAHL SORENSEN and Augusta Johanne Jacobsen, deceased husband. Husband of Georgette SEYDEAU. Drawn up on October 9, 1980, 1:35 p.m., on the declaration of Eliane MICHEL wife AMY, 53 years old, side-caregiver, 7 avenue de la République in Ivry, who read and invited to read the act signed with Us, Maryse ROUX, clerk at the Town Hall of Ivry sur Seine Officer of the Civil Status by delegation (Follow the signatures). Transcribed on November 4, 1980, 10:20 a.m., by Us, Madeleine Marguerite Cellier, born DAMPEYRON, official of the Annex Town Hall of the 17th Arrondissement of Paris, Civil Status Officer by delegation of the Mayor of Paris.