Leder efter min afdøde farfar - og kan ikke finde ham.

Startet af elisabeth, 15 Apr 2021 - 11:35

Forrige emne - Næste emne

elisabeth

Hej.

Jeg leder efter min afdøde farfar, og kan desværre ikke komme videre i min søgning.
Min farmor var hele sit liv psykisk syg - og svært medicineret, hvilket betyder at jeg ikke har særlig mange oplysninger på min farfar. Min fars familie har ikke haft særlig tæt kontakt under hans opvækst, og de der fortsat lever kan ikke fortælle meget om min farfar.

Det jeg ved er:
Han hed: Paul/Poul Richard Andersen
Han boede på Lolland, da han døde. Vest Lolland. Højest sandsynligt nær Ravnsborg, Stokkemarke, Vesterborg, Nordlunde.
Han kommer MÅSKE fra Vordingborg. Min farmor blev sendt til at tjene i Vordingborg, da hun var ca. 18. Og blev kærester med Poul der - ifølge hendes søster.
Han døde pludseligt af hjertestop - ifølge min far.
Poul må være død efter 1967 (min afdøde farbrors fødeår), og nok tættere på 1970-1974 (da min far kan huske hans død, og han er fra 1974).

Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg kan finde flere oplysninger. Kirkebøgerne indeholder umiddelbart ikke nogle spor. Og jeg har gennemsøgt næsten alle kirkegårde på Lolland - hvoraf ingen passer på denne Poul.

Håber I kan hjælpe!

Gurli Kristensen



Hej

Hvis din far, der er født i 1974, kan huske at hans far døde, må din farfar være død tidligst omkring 1980.

Har din far sin dåbsattest, der kan evt. stå flere oplysninger om hans far.

Var din farfar og farmor gift. Hvis de var, ved din far måske hvor de blev gift, der vil også i kirkebogen stå oplysninger om hvor din  farfar var født.

Hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Kirsten Domino

Hej!

Du skriver at du har ledt i mange kirkebøger uden held. Hvis du kan finde din farbrors fødselsoplysninger i det sogn, hvor han var født, kan man ad den vej være så heldig, at der står hvor og hvornår forældrene var gift, og hvem deres forældre var.

Håber det lykkes for dig at finde oplysningerne. Din Farfars dødsfald er senere end de kirkebøger man har adgang til på nettet.

Venlig hilsen
Kirsten


Bent Søgaard

Hvis du har din fars dåbsattest, så tag den med til dit lokale folkeregister. De burde kunne hjælpe dig (det koster nok et mindre beløb). Men hvis din far kan huske hans død og din far er fra 1974, så må han være død sidst i 70'erne.
Slægterne Kaalund og Katkjær og beslægtede

Thorkild Møller Nielsen

Jeg har set at der en en der leder efter Poul Riv´card Andersen født 1940 død 1985

Opholder sig 1964 på Lolland og gift med Tove Alice Nielsen (1942 - 2018 i Maribo)

Forældre til Tommy Finn Andersen født 9/3 1967 i Nordlunde og død 1999


Jeg håber det hjælper dig lidt.

Venlig hilsen

Thorkild