Vielse i 1877? for Valdemar Theodor Tejsen og Laura Erikka Christine Nielsen.

Startet af Peter Borg, 13 Apr 2021 - 00:54

Forrige emne - Næste emne

Peter Borg

Jeg søger oplysning om sted og dato for en vielse, som iflg. familienotater skulle være d. 28. april 1877 i Ølstykke, Fr.borg amt. Jeg kan blot ikke finde den i kirkebøger.
Gommen er Valdemar Theodor Tejsen, født 21.11.1843 i København (Den kongelige Fødsels- og Pleiestiftelse), død 30.11.1923 på Østerbro i København. Bruden er Laura Erikka Christine Nielsen, født d. 26.7.1843 i Givskud, Vejle amt, død 14.1.1927 i Glim ved Roskilde og bisat d. 19.1. fra Søndermarkens krematorium på Vestre Kirkegård, Kbh.
Har ledt i kirkebøger i Ølstykke, Ølsted Aarhus, Ølsted Vejle, Nørre Næraa og Marslev uden held. Borgerlige vielser fra den tid findes endnu ikke på nettet og skal man lede der, skal man vide, hvor parret blev gift.
Jeg ved en masse om deres forældre og deres børn. Jeg mangler blot vielsesesdato og -sted. V.H. Peter Borg

Hans B. Hindborg Sørensen

Hej Peter

Jf. FT var Horsens hendes sidste opholdssted, før hun kom til Nørre Næraa.

Der prøvede jeg lige at checke - og bingo og datoen passer (Horsens vor Frelser)
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=395738&side=93&zoom=36.443148688046655

vh
Hans Sørensen
m:-)h
Hans B. Hindborg Sørensen

hbhs(snabel a)jubii.dk

Peter Borg

Kære Hans,
Tusind tak, jeg har brugt oceaner af tid på at lede uden held. Hvordan fandt du dog oplysningen? Hvad er tricket?
En meget glad
Peter