Hjørdis og Thormod Møller,tvillingepar, Birkerød.

Startet af Anette Møller, 11 Apr 2021 - 16:00

Forrige emne - Næste emne

Anette Møller

Hjørdis og Thormod blev født 15. dec. 1915. Deres far var Martin Møller født 10.nov. 1885 Birkerød-død 25.april 1922 Hillerød. Deres mor var Signe Møller født 5.sept. 1888 Kyndby-død 27. april 1917 Nakkebølle sanatorium. Martin blev gift med Carla Møller født 5 april 1890. De fik en datter, Gerda,  født, 2. juni 1919. Hjørdis blev vist sendt i pleje i Jylland og Thormod flyttede som voksen til Sverige.
Er der nogen som kan hjælpe med at finde dem?

Tak for hjælp-hilsen Anette Møller

Jens Karl Lind Rasmussen

#1
Hej.
Hjørdis konfirmation i Øster Snede Sogn i 1930 nr. 1

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=174126#174126,29295285

Hjørdis bliver gift i Øster Snede Sogn i 1935 nr.13 :

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=174127#174127,29295676

Hilsen
Jens Karl

Anette Møller

Dine oplysninger åbnede for Hjørdis'  liv. Jeg har fundet 7 børn! Hjørdis og hendes mand blev boende i Øster Snede og omegn resten af livet. De ligger begravet på Øster Snede kirkegård.
Måske er der nogen som kan løfte en flig af Thormods liv?
Mange tak for hjælpen Anette Møller

Jens Karl Lind Rasmussen

Hej.
Når jeg søger på Ancestry.se, ser det ud til at Thormod bliver gift i Sverige, (Bra, Malmøhus) og får børn. Da jeg ikke har en betalt konto, så kan jeg ikke få lov til se posterne, men måske er der andre der kan hjælpe dig videre!

Hilsen
Jens Karl

Inge Olesen

Hej Anette

På familysearch har jeg fundet folketællingerne på Thormod 1921, 1925 og 1930.

Hans fulde navn er Thormod Emanuel Møller, og ved en simpel google-søgning kom det frem, at der på ancestrys picture-search ligger et billede af Thormod. Man kan se et lille billede. men jeg kan ligesom Jens Karl heller ikke komme ind på siden.

Nogle biblioteker har, når de åbner igen, adgang via ancestry library version.

Mvh Inge
Venlig hilsen
Inge Olesen

Vibeke Jespersen


Hej Anette

På Ancestry har jeg fundet følgende;

Thormod Emanuel Møller bliver gift 19. juli 1942 i Bora Forsamling, Lund, Malmøhus, Sverige med Elsa Sylvia Viola Persson, født 2. maj 1923.

14. august 1942 en datter, Hjørdis Karolina
3. april 1947, en datter, Ingrid Lis Viola

På nogle biblioteker er der her i Covid19-tiden mulighed for, at søge på Ancestry hjemmefra - ved at logge ind på bibliotekets hjemmeside.

Mvh
Vibeke

Vibeke Jespersen


Hej Anette

Elsa Sylvia Violas forældre;

Alfred Persson, født 6. juli 1877, gift den 29. december 1919 i Caroli, Malmøhus, med Augusta Amalia Andersson, født 11. ... 1880. Jeg kan ikke læse, om det er et 2 eller 9 tal..

Mvh
Vibeke

Vibeke Jespersen


Endnu et barn;

Tom Roland Kent Møller, født 12. august 1944, Lanssjukhuset i Hørby, Frosta.

En rettelsen til tidligere. Det hedder Bara og ikke Bora  :)

Mvh
Vibeke

Vibeke Jespersen


Hej Anette

Under opslag International er der en, som tilbyder hjælp til opslag i Sverige.
Måske du her kan få hjælp til yderligere om Thormod og hans familie..

Mvh
Vibeke

Anette Møller

Så fik vi bekræftet at Thormod blev gift og fik børn i Sverige.
Jeg er ikke medlem af nogen af de fora som i benytter. Jeg vil gerne høre mere om de oplysninger fra folketællingerne.
Jeg har fundet et link her i Aneefterlysning til benyttelse ved søgning i udlandet. Men jeg bliver afvist!
Men tak for detaljer om Thormods svenske liv.
Hilsen Anette


Inge Olesen

Hej

Du kan have stor nytte af familysearch, det koster ikke noget at oprette en bruger her, så det kan anbefales.
Vi kan ikke bruge opslag internationalt her i Forum, når vi ikke er medlemmer, så det er derfor du bliver afvist her.

Mvh Inge
Venlig hilsen
Inge Olesen