Var Søren Fogh Due soldat

Startet af Kirsten Agesen, 10 Apr 2021 - 20:15

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Agesen

Hjælp søges til at finde ud af, om min tipoldefar, Søren Fogh Due, havde været i Nordtyskland i krigen 1848. Han var født 26. juni 1925 i Bjerregrav, blev uddannet snedker og var i området omkring Flensburg i 1851, hvor han blev gift med Maria Christina Beck i Eggebæk kirke 11. maj 1851. Mit spørgsmål er, om han mon kom som naver på valsen eller han kom med militæret. Jeg har fundet medsendte fil, der omhandler en S. F. Due, der har været premiereløjtnant. Er det mon "min" Søren Due?. Jeg har aldrig fundet ud af, hvorfor han var taget til Nordschleswig.
Venlig hilsen
Kirsten Agesen

Finn Pedersen

Hej Kirsten
I den fil angående en proklama Er det en E. F. Due, der er underskriver og ikke S. F. Due, som du har læst det for. Prøv at sammenlign det bogstav du læser som et S med det første bogstav i "Sognepræst" oppe i tekstes, så vil du se, at de ikke ligner hinanden.
Med venlig hilsen
Finn Pedersen

Kirsten Agesen

Mange tak. Så er det i hvert fald slået fast, at min tipoldefar ikke havde været i militæret. Jeg har heller ikke kunnet finde ham i lægdrullerne. Var det mon fordi hans var havde været prokurist og ikke bonde?
Venlig hilsen
Kirsten