Hanne Passer - født hvor?

Startet af Ole Dupont, 18 Mar 2012 - 17:16

Forrige emne - Næste emne

Ole Dupont

Hej Henny,

Det er sødt af dig. Det skulle da lige være et ordentligt foto, for der findes ingen gode officielle fotos af Hanne.

Og så ved du måske, hvornår og hvor hun blev konfirmeret?

Slægtsmæssigt har jeg en del, og da det er lidt langt ude, går jeg ikke så mange generationer tilbage på Hannes fars side. På hendes mors side har jeg det meste  :D
De bedste hilsner

Ole Dupont

Otto Jakobsen

Hej Ole.

Min kone, som er "Billedblads-freak", foreslår at du kontakter Billedbladet. Der burde være nogle fotos af Hanne i deres arkiv.

Venlig hilsen

Otto Jakobsen

Henny Holt

#32
***
Hanne ble konfirmert 31.03.1957 i Sct. Markus Kirke.
***
Jeg har noen fine, private bilder av Hanne fra oppveksten, ellers er det bilder som allerede er offentliggjort.
***
Jeg mangler selv:
*Dåpsdatoen til Hanne.
*Fødselsdato og -sted, samt dødsdato og -sted for Hannes mor, dvs min tante Ruth.
 (Jeg husker hun ble enke og bodde sine siste år på et sykehjem.)
*Dødsdato og -sted for Hannes far, dvs. min onkel Harry.
***
Kan du hjelpe meg med dette? På forhånd takk!
***
Mvh Henny Holt
***
 

Alice Oppenheim

Bare et lille pip: Hanne Passer gjorde mig glad hver dag, da jeg var en stor pige. Hver dag slog jeg nemlig op i Politiken (Hvor Hanne var ansat) og kiggede efter Hannes sol ved "Dag til Dag", en lille doodle-agtig stregtegning af en smilende sol med krøller ... Hver dag inspirerede hun til mine egne tegninger. Selv i dag tegner jeg små "HannePasserSole", når jeg taler i telefon :)


Milene Annie Pedersen

Hej.

Hanne står døbt i Sion sogn
kirkebogen 1938-1947
opslag 139

Ole Dupont

Hej Henny,

Se din private mail  :)
De bedste hilsner

Ole Dupont

Ole Dupont

Desværre virker din mail ikke Henny  :-\

De bedste hilsner

Ole Dupont

Keld Jepsen

Vedr. Ole Duponts forespørgsel (tilbage i 2016) om Hanne Passers forældre, så faldt jeg over et billede i mine forældres fotoalbum. Et billede af bedsteforældrene (Gundersen) som sammen med mine forældre er fotograferet i vores daværende lejlighed i Edv. Griegs gade på Østerbro. Jeg kan god huske Gundersen og har nogle sjove historier fra dengang. Kan kontaktes på keld@jepsen.mail.dk.

Jens Chr. Bay

Dåb i Sion, som tidligere nævnt:

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=155575&side=139

Tegner Hanne Passer's adresse på Langeland: Bukkeskovvej 23, Tranekær


Ole Dupont

Tak for svarene.

I mellemtiden har jeg vist fundet alle relevante oplysninger  :D
De bedste hilsner

Ole Dupont