Folketællinge 1950

Startet af Kurt Nielsen, 06 Apr 2021 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Kurt Nielsen

Hej.
Jeg er blevet i tvivl om hvor jeg er født feb 1951. Nr 52 eller 54. Så derfor vil jeg høre om jeg i Viborg kan få lov at se ft. fra 1950. Min bror er født nov. 49. så måske, er han født samme sted.

Mvh. Kurt Nïelsen


Gitte Johansen

https://www.sa.dk/da/hjaelp-og-vejledning/rigsarkivets-online-vejledninger/folketaellinger-kom-godt-gang/


Hvis jeg skal hjælpe dig med at finde dig og ham, så skriv en mail. Mail adresse står her.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Nielsen

Tak skal du have, har sendt en besked.

Mvh Kurt Nielsen

Kurt Nielsen

Kan det virkelig passe man skal til djævleøen for at se ft 1950.

Inger Toudal

#4
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Johansen

#5
Den misforstod jeg også. Dåb er fundet, men "stedet"/den eksakte bopæl mangler.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Jeg har fundet, hvad din far køber i 1955, men den har du vel??
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Nielsen

#7
Jeg har et billede af Estruplundvej 52 i 1948. da er det bindingsværk og stråtægt og mine forældre bor der. Så har jeg et billede af det samme 1952 da har det været revet ned og bygget op i slaggeblokke, og helt lavet om, da bor vi i Estruplundvej 54. Jeg er født i 1951 men i hvilket hus ? Min bror er født 1949, så hvis vi i ft 50 bor i nr 54 er jeg selvfølgelig født der, men bor vi i nr 52 kan jeg ikke se hvor jeg er født. Har i dag haft kontakt med en som passede mig som lille, men hun var desværre meget dement. Har søgt på Ois, men der står ikke hvornår huset er bygget om.
Jeg har også et billede af min mor, som står uden for nr52 og er højgravid, men det hjælper mig jo ikke meget. Jeg har altid troet jeg var født i nr 52 men da min mor døde sidste år 97 år gammel, så jeg de gamle billeder, og er derfor kommet i tvivl.



Vibeke Jespersen


Her er nu hyggeligt på Djævleøen  :D ;D ;D :D :D ;D ;D

Vibeke Jespersen


OIS.Dk plejer der, at stå årstal for ombygning.
I hvilken by er det ?

Mvh
Vibeke

Kurt Nielsen

Som jeg skriver, står det ikke på Ois. Dengang spurgte man vist ikke om sådan noget på landet. Jeg har skrevet til Norddjurs kommune, for at høre om de har noget.

Kurt Nielsen

Her er svaret fra kommunen.
"Byggeloven blev første vedtaget i 1960 og byggearbejde inden vedtagelse af byggeloven forgik for det meste og de fleste steder i landet uden at spørge."

Britta Hansen

#12
Har du mon set disse luftfotos af ejendommene på Danmark set fra luften - læg mærke til det ene hus helt til højre med en lang stribe vasketøj i haven og en mørkklædt person (en kvinde?), der sidder foran.
Kilder: Odense Luftfoto og Aalborg Luftfoto m.fl.
Jeg ved ikke hvor præcis dateringen er  ???xxx

Jeg har sendt dig en personlig besked, Kurt.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Kurt Nielsen

#13
Ja kender godt billedet, Ved Estruplundvej 54 er der på billedet 3 børn og en mand, kan desværre ikke se om det er min far. Hvor gamle vil i tro børnene er ?
Jeg kan se Estruplundvej 54 også bliver bygget om mellem 1948 og 1952




Vibeke Jespersen


Nu har jeg set lidt på Estruplundvej 52 og 54. Jeg går ud fra de ligger 8950 Ørsted.?

ois.dk kan jeg se;

Nr 52; Huset opført i 1900 ombygget i 1986.
Bebygget areal 70 m2, samlet boligareal 137 m2.

Nr 54; Huset opført i 1872 ombygget i 1950.
Bebygget areal 90 m2, samlet boligareal 90 m2.

Jeg har set efter begge ejendomme i Tingbøgerne, men desværre er begge tingblade omskrevet.

Nogle kommuner har deres byggesagsarkiv på nettet - men vist ikke ovennævnte kommune.


Britta Hansen

#15
Her er Norddjurs Kommune Byggesagsarkiv på Estruplundvej 52. Som Kurt allerede har fået at vide, er der intet på ejendommen i kommunens arkiver fra før 1960; og byggesagsarkivet på Estruplundvej 54.

Ejendommens blad i Realregistret/Tingbogen viser som udgangspunkt ikke, om den er ombygget. Der kunne dog stå noget om en evt. panthavers tilladelse til, at bebyggelsen blev revet ned; alternativt kan der  være optaget nyt lån til finansiering af ombygningen.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Vibeke Jespersen


Jeg kiggede blot  i Tingbogen for at se hvem der ejede ejendommen og hvornår.

Kurt Nielsen

#17
Ved at studere billederne, må jeg vist være født i nr 52 der hvor der er meget vasketøj i 1952. Vi var far og mor samt 4 børn fra 1946- 1951. De der kom til at bo der efter os fik kun et barn, som er født 29 juni 1952 i dette hus.  Dengang skiftede man vist ikke undertøj så tit.

Britta Hansen

#18
Har du set den besked, jeg sendte til dig kl. 14:32 i dag, Kurt?
Kig under 'Mine beskeder'
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Kurt Nielsen

Nej jeg kan ikke åbne det, får en fejlmedd.

Britta Hansen

Nåh, for søren.
Jeg sender dig en mail i stedet for.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com