Axel Oscar Alfred Nielsen

Startet af christinalinnea, 05 Apr 2021 - 19:22

Forrige emne - Næste emne

christinalinnea

Hej

Jeg søger nogen, som er i familie med Axel Oscar Alfred Nielsen f. den 14. nov 1889. Hvor levede han og hvornår døde han osv.
Håber der sidder nogen der ude der har noget information og evt et billede af ham.

Christina

Peter Kristiansen

M.v.h. Peter Kristiansen

christinalinnea

Hej Peter

Tusind tak for svar :)
Har du flere oplysninger?
Er du i familie med ham?

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

christinalinnea

Tusind tak for svar Inger :)

Er du i familie med Axel?
Ved du, hvor jeg kan finde oplysninger om ham mhp om han blev gift igen efter ægteskabet med Karen Marie Christiansen og fik han flere børn?
Christina

Inger Toudal

#5
Nej, jeg er ikke i familie med ham. Fandt ham i FT-1901 ved at søge på DFS.

Han døde 9. sept. 1961 i Viborg Købstad:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17127968#172091,28895142 - nr. 40

En tråd om ham fra dec. 2016: https://forum.slaegt.dk/index.php?topic=118253.0

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Peter Kristiansen

Nej jeg er ikke i familie med ham - men ville præsentere det nye arbejdsredskab: Dødsregisteret.
M.v.h. Peter Kristiansen

Thorkild Møller Nielsen

Han blev gift med Ane Petrine Martinussen på Viborg Rådhus 14. november 1946.

Hvilke børn havde han med Karen Marie Christiansen ?

Venlig hilsen
Thorkild

christinalinnea

Hej Thorkild

Tusind tak for svar.
Hvorfra har du disse oplysninger fra? Har du flere oplysninger? Fik de to børn sammen og hvor boede de? Hvad døde han af? Er du i familie med dem?
Axel og Karen Marie fik Aase og Knud

Christina

Thorkild Møller Nielsen

Hej Christina

De fik et barn sammen medens hans var gift med Karen Marie og dette barn blev bortadopteret (nulevende). Efter skilsmissen med Karen Marie giftede de sig men blev senere skilt.

Hvor og hvornår er karen marie født ?

Jeg er ikke i familie.

Venlig hilsen
Thorkild

christinalinnea

Hej Thorkild

Hvor er jeg evigt taknemmelig for oplysningerne.

Hvorfra ved du alt dette? Er der en relation på nogen måde?
Kender du nogen som har et billede af Axel jeg må se?
Hvordan kan det være at de bortadopterede barnet (pige/dreng????????)
Karen marie er født i Råsted

christinalinnea

Karen marie er født i råsted d. 13/10 1891 og død den 23/4 1968

Thorkild Møller Nielsen

Jeg kan ikke give dig yderligere information da personen der blev bortadopteret ikke er interesseret i at vide noget om sin biologiske familie.

Venlig hilsen

Thorkild

christinalinnea

Hej Thorkild

Jeg respekterer fuldt ud at personen ikke ønsker at vide noget om sin biologiske familie. Håber du kan bruge oplysningerne om Karen Marie og hendes børn, som jeg har givet dig.
Mit ønske var at finde ud af om min farfar havde nogle halv søskende og hvilket årstal personen/er er født i.

Med venlig hilsen
Christina

PS: Jeg ønsker ingen opsøgning af personer. Det ville være glædeligt at evt kunne se et billede af min oldefar.

Thorkild Møller Nielsen

Hej Christina

Jeg kan oplyse at din farfar har en halvsøster der er født i 1945 og hun kender overhovedet intet til sin biologiske familie og ønsker intet at vide hvilket jeg selvfølgelig respekterer selv om jeg kender de fleste detaljer.
Hun blev formentlig bortadopteret fordi moderen var enlig og 29 år yngre end moderen. At de så giftede sig senere er en anden historie.

Venlig hilsen
Thorkild

christinalinnea

Hej Thorkild

Tusind tak.

Hvis du engang får lyst til at dele din familie viden med mig og evt billede af Axel, må du hjertens gerne skrive en mail til mig
christinalinnea@hotmail.com
Jeg har et billede af Axel med kun ham på, da han var gift med Karen Marie.
Det er interessant, at det er en halvsøster, for Aase talte om en halvbror i Langå.

Mvh
Christina

christinalinnea

Hej Thorkild

Hvor og hvornår døde Ane Petrine Martinussen?