aner til Lars Nielsen Ågard, Nørre Broby, Sallinge

Startet af Jesper Folkmar, 26 Mar 2021 - 10:53

Forrige emne - Næste emne

Jesper Folkmar

Jeg ved at Lars var skrædder og boede i et af præstens huse ikke hvilket. Hans søn hed Rasmus Larsen og var møller på Lundegårds mølle (1742-1825), han havde igen en søn Hans Rasmussen (1775-1825) der var selvejer i Sønder Højrup og hans ældste søn var Rasmus Hansen min tipoldefar født 1810 i Rynkeby som søn af Ane Hansdatter, udenfor ægteskab, Hans gifter sig dog med hende og står som far ved hans konfirmation. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt længere tilbage i tiden, så har jeg en del oplysninger for dem der også arbejder med slægten.
Vh
Jesper Folkmar

Karin Jørgensen

Her er et skifte i Lundegårds godsarkiv, der er mange andreÅgård'er. https://www.wadschier.dk/afskrifter/lundegaard_godsarkiv_skifteprotokol_1719-1845.pdf
Indsidder Anne Rasmusdatter, Nørre Broby, 17-02-1756, I-407 (216) enke efter Lars kromand, hos Mads Hansen
1. bror Lars Rasmussen, Køng Højrup,  2. bror + Jens Rasmussen, Voldtofte, hans børn:  Dorthea Jensdatter ~ Rasmus Mortensen, Voldtofte,  + Hilleborg Jensdatter, hendes børn:  Jørgen Nielsen 21 år i Salling,  Jens Nielsen, Ståby,  Karen Nielsdatter 18 år i Voldtofte,  3. bror + Hans Rasmussen, Allerup, hans børn  Karen Hansdatter ~ Peder Rasmussen, Allerup,  Anne Hansdatter ~ Lars Ågård skrædder, Nørre Broby,  Anne Hansdatter ~ Hans Rasmussen skytte ved Fjellebro  Kirsten Hansdatter 17 år,  Anne Hansdatter tjener i Trunderup.
Venlig hilsen Karin