Rasmus Larsen född 29.6.1850 vem adopterade honom?

Startet af Mogens H Andersson, 22 Mar 2021 - 16:18

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Rasmus Larsen är yngste son till Lars Nielsen och maren Kirstine Nielsdatter, men jag hittar inga uppgifter om honom i Hjörring amt. Det finns en notering om att han är döpt i Vordingborg,Praestö amt 15.9.1850.

Dessutom är han konfirmerad i Prästö amt 1864. Jag är intresserad av att få reda mer om hans öden och äventyr.

Med vänlig hälsning

Mogens H Andersson

Britta Hansen

Han er født i Vordingborg og konfirmeret i Vordingborg.

Han ses i Vordingborg i FT1901 og ligeså i FT1911

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com


Britta Hansen

#3
Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, Adelgade, et Hus Matr. No 3, 3 F4, FT-1880, C6013
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Rasmus Larsen     30     Enkemand     Huusfader, Tomrersvend          Vordingborg 
Emilie Karoline Maren Kirstine Larsen     4     Ugift     hans Datter          Vordingborg 
Johanne Dorthea Larsen     2     Ugift     hans Datter          Vordingborg

Han blev viet til Johanne Dorthea Haim den 14. november 1874 i Vordingborg

Hvilke relationer mener du, at der er til Hjørring Amt?

Jeg tænker, at forældrene ses her:
Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, Vordingborg Købstad, Vestre Rode, 47. Forhus, 37 - F1, FT-1860, D5981
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Lars Nielsen     49     Gift     Vognmand          Oreby, Kastrup Sogn, Præstø Amt 
Maren Kirstine Nielsdatter     39     Gift     Hans Kone          Vordingborg 
Niels Peder Larsen     15     Ugift     Deres Barn          Vordingborg 
Jens Peder Larsen     13     Ugift     Deres Barn          Vordingborg 
Rasmus Larsen     10     Ugift     Deres Barn          Vordingborg

Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, Adelgade, et Hus Matr. No 3, 3 F1, FT-1880, C6013
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Lars Nielsen     69     Gift     Huusfader, Huuseier, Forpagter          Kastrup Sogn, Præsto Amt 
Maren Kirstine Nielsen     59     Gift     Huusmoder          Vordingborg Landsogn, Præsto Amt 
Carl Froling Petersen     20     Ugift     deres Tjenestekarl          Vordingborg Landsogn, Præsto Amt 
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Inger Toudal

#4
FT-1860, Vordingborg Købstad: https://www.danishfamilysearch.dk/cid14644748

Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, Vordingborg Købstad, Vestre Rode, 47. Forhus, 37 - F1, FT-1860, D5981
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Lars Nielsen     49     Gift      Vognmand            Oreby, Kastrup Sogn, Præstø Amt 
Maren Kirstine Nielsdatter     39     Gift      Hans Kone            Vordingborg 

Niels Peder Larsen     15     Ugift      Deres Barn            Vordingborg 
Jens Peder Larsen     13     Ugift      Deres Barn            Vordingborg 
Rasmus Larsen     10     Ugift      Deres Barn            Vordingborg 

Må være en misforståelse, se tråden https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,170784.msg894934.html#msg894934

- to forskellige familier i hhv. Hjørring amt og Præstø amt, hvor forældrenes navne er sammenfaldende.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Mogens H Andersson

Hej Britta,

I mina papper som jag har tillgång till står det att hans far heter Lars Nielsen Vestergaard och hans mor är maren Kirstine Nielsdatter. De bodde i Torslev sogn i Hjörring amt, men jag förstår att mina amerikanska släktingar är på fel spår.

Det styrks ju av att jag inte  heller kan hitta något om honom någonstans i Hjörring amt.

Tack för hjälpen!

Med vänlig hälsning

Mogens

K. Thidemann

Citat fra: Mogens H Andersson Dato 22 Mar 2021 - 16:58
Hej Britta,

I mina papper som jag har tillgång till står det att hans far heter Lars Nielsen Vestergaard och hans mor är maren Kirstine Nielsdatter. De bodde i Torslev sogn i Hjörring amt, men jag förstår att mina amerikanska släktingar är på fel spår.

Det styrks ju av att jag inte  heller kan hitta något om honom någonstans i Hjörring amt.

Tack för hjälpen!

Med vänlig hälsning

Mogens

De har ikke en søn Rasmus

Hjørring, Øster Han, Torslev, Torslev By, en Gaard, 43, FT-1850, C4159
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Lars Nielsen     44     Gift            Gaardmand, Huusfader      Øland Sogn Hjørring Amt
Maren Kirstine Nielsdatter     40     Gift            hans Kone      Tranum Sogn Hjørring Amt
Niels Christian Larsen     19     Ugift            deres Børn      Tranum Sogn Hjørring Amt
Anders Peder Larsen     14     Ugift            deres Børn      Øster Svenstrup Sogn Hjørring Amt
Maren Katrine Larsdatter     11     Ugift            deres Børn      Øster Svenstrup Sogn Hjørring Amt
Thomas Peter Larsen     7     Ugift            deres Børn      Øster Svenstrup Sogn Hjørring Amt
Niels Larsen     5     Ugift            deres Børn      Her i Sognet
Karl Larsen     2     Ugift            deres Børn      Her i Sognet

==========

Thisted, Vester Han, Kettrup, Trustrup By, En gaard, 131, FT-1855, C9750
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Maren Kirstine Nielsdatter     44     Fraskilt      ejer af gaarden            Tranum Sogn, Hjørring Amt
Niels Christian Larsen     25     Ugift      Hendes barn            Tranum Sogn, Hjørring Amt
Maren Cathrine Larsen     14     Ugift      Hendes barn            Svenstrup, Hjørring Amt
Niels Larsen     11     Ugift      Hendes barn            Thorslev, Hjørring Amt
Carl Larsen     7     Ugift      Hendes barn            Thorslev, Hjørring Amt
mvh K.Thidemann 9000