navneændring

Startet af svend og margit vilborg, 15 Jul 2011 - 11:07

Forrige emne - Næste emne

svend og margit vilborg

Jeg ved ikke om dette sted er det rigtige for min henvendelse, men nu prøver jeg.
Jeg har en ane ved navn Christian Henrich Gerner født 1768. Han blev ansat som "rugdreng" i søetatens håndværkerstok og blev tømmerformand.
Jeg kan ikke ,hvornår han er født og døbt. Jeg kan heller ikke finde hans forældre.
I slutningen af 1700-tallet var Henrik Gerner en kendt og agtet søofficier, der organiserede flåden og konstruerede skibe.
Kan det tænkes og var det skik på den tid, at man antog navnet på en højt agtet officier og at "min Gerner" hed f.eks. Henrichsen ved sin fødsel? Hvis han har antaget Gerners navn, vil det så være registreret nogetsteds?
Venligst fortæl mig, hvem jeg skal henvende mig til.

Venlig hilsen svend vilborg

Anne Mortensen

Kunne dette par få en søn senere med navnet Christian Heinrich ??

Christian Renoi Gerner Pedigree
  <Male>     
Event(s):
Birth:  13 JAN 1768   Of, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening: 
Death:  1769    

Burial: 
Parents:
  Father:  Jens Andreasen Gerner  Family
  Mother:  Hedevig Firovgel Gerner     
 
--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband. 
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Egon Hansen

Ak Ja ! disse forbistrede private indberetninger til FS. Har du prøvet at verificere oplysningen i en Kirkebog før du bringer den frem?, det ser ikke ud til at det er et af uddragene af en dåbsprotokol, når den ikke kan findes med et batchnummer som begyndwer med C !
Mvh Egon

Anne Mortensen

Regner med denne sætning er til mig ?

Ak Ja ! disse forbistrede private indberetninger til FS. Har du prøvet at verificere oplysningen i en Kirkebog før du bringer den frem?,

Jeg regner med at den der stiller spørgsmålet evt. selv søger eller gør brug af oplysningen.
Jeg har desuden gjort opmærksom på hvilken måde oplysningen er opstået - OK.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Egon Hansen

Ja det var det faktisk. Vi er her for at hjælpe hinanden.
En oplysning som den du giver, kan villede mindre erfarne til at tro på FS. Jeg ville bare med mit lille pip gøre opmærksom på at der er mange fejl i de mormonindberetningere som ikke hjenviser direkte til et kirkebogsuddrag.
Mvh Egon

Anne Mortensen

Ak ja læs dog mit indlæg

Egon Hansen skriver:

at der er mange fejl i de mormonindberetningere som ikke hjenviser direkte til et kirkebogsuddrag.

Derfor gjorde jeg opmærksom på:

Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband
----------------------

Jeg regner med at Svend og Margit Vilborg selv er i stand til at sortere i de oplysninger de får og ikke behøver hjælp til dette.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Egon Hansen

OK, jeg trækker mig fra tråden
Mvh Egon

Anne Mortensen

Prøv Spørg Arkivaren
http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/sporg_arkivaren
-------------------

AO's hjemmeside oplyser at Spørg Arkivaren holder ferie:

8/7-2011
På gund af sommerferie, er der lukket for brugersupport, både pr. telefon og mail, på Arkivalieronline i ugerne 28- 30
-------------------------

Har forsøgt at finde en FT på Christian Heinrich Gerner - men negativt.
Også hans konf. -  men negativt.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Margit Vilborg

TIL Anne og Egon.

Tak for jeres input. Jeg har i kirkebogen for Holmens kirke fundet Christian Gerner født 13/1 1768 og død 3/2 1769, men om det er den rigtige person ved jeg ikke.
Faderen står som Captain, og det er nok ikke sandsynligt, at hans dreng skulle blive rugdreng og tømmermand.
Det er stadig en gåde.
Mvh Svend