Christen Løth Thomsen

Startet af Peter Kristensen, 14 Jul 2011 - 22:16

Forrige emne - Næste emne

Peter Kristensen

Hejsa.

Jeg søger oplysninger om min farfar's lillebror. Han hed Christen Løth Thomsen, født 9. februar 1915 i Tornby og død 24. juni 1988 i Nr. Bjert. Søn af Carl Marinus Thomsen og Johanne Marie Thomsen - Tornby. Han var gift med Margrethe Thomsen, født 6. november 1912 og død 15. oktober 1997 i Nr. Bjert. Jeg har ikke andre info, men håber at der måske er nogen, der kan fortælle lidt om dem.

mvh Peter

Hans Poulsen



Hej Peter

Du skal nok arbejde lidt mere med din familie, før *sandheden* åbenbarer sig.

Er det Tornby sogn i Vennebjerg herred i Hjørring amt, det drejer sig om?

Har du fundet Christen og hans familie på AO i ft. 1916, 1921, 1925 og 1930?

- Havde Christen søskende?
- Dukkede Christen og/eller hans ægtefælle op som forlover eller fadder ved diverse kirkelige handlinger i hans søskendeflok?
- Efterlod de sig spor i form af en by eller sogn, hvor ægteparret havde slået sig ned?
- Hvad levede Christen og hans familie af? Landbrug, mejerist, landmåler, læge, skorstensfejer?
- Hvad stod der i dødsannoncerne eller evt. nekrologer efter Christens forældres død?
- Var Christen nævnt?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Mette R Francke

Hei

Dåpen hans finner du på KB Hjørring-Tornby 1906-1915 oppslag 30

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Jeg har søkt videre på konfirmasjon og funnet en bror , ser ut som der står Peter Andreas Thomsen født sep 13 september i Tornby , og med foreldre Carl M Thomsen og Johanne Marie f. Pedersen.
Så da bor de fremdeles i Tornby i 1926 .
Hjørring - Tornby 1922-1930 oppslag 51

Og Christen sin konfirmasjon , samme Kb , oppslag 56.

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Har du forsøkt www.krak.dk ?
Der finnes en person i Vejle som kan være en etterkommer ?
Samme person er også på fb.

Mette
Mette R Francke