Carl Eskildsen, Skt. Peders Kirke, slagelse.

Startet af Henning Pedersen, 14 Jul 2011 - 11:56

Forrige emne - Næste emne

Henning Pedersen

Jeg søger oplysninger om Carl Eskildsen født 7. sep. 1893 af ugift Mette Marie Eskildsen (20 år) der er født i Mellerup (Randers) 1873 - død 1958 København. Mette Marie skulle være kommet til Slots Alleen St. Peders Landsogn med sin broder Eskild Eskildsen der bliver gift og får 2 børn og dør 29 år gammel. Vi kan ikke finde Carl's død eller konfirmation i Slagelse.
Mvh. Hilsen
Henning Pedersen

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Henning Pedersen

Tak for svaret,
Det er rigtig. Agnes Hilma Jensen (Pedersen) er min moder, og andre min morfar og mostre.
Jeg har af anden vej fået tipset om Carl Eskildsen i Slagelse. Det er aldrig omtalt i familien.
Men jeg synes det skal undersøges da data også med Eskild (hendes broder) passer rent aldersmæssigt?
Mvh. Henning Pedersen

Poul Petersen

Hej Henning

Ikke så meget det du spørger efter, men Carl er også registeret født i Gimlinge, Sorø 1893 opslag 9

Her står at Mette arbejder hos Hans Pedersen i Vemmeløse/Gimlinge

FT 1890 Gimlinge, Sorø opslag 10, arbejder Esklid Eskildsen som tjenestekarl hos Hans Pedersen.

Hvor mon Mette Marie er i 1890?

Mvh Poul G. Petersen

Henning Pedersen

Tak for svaret: Poul G. Petersen

Det bliver mere og mere interessant:
'Den' Carl Eskildsen jeg efterlyser har jeg fået fra Skt. Peders Kirke, Slagelse opslag 16.
Men det lyder som det er de samme personer - Så der er flere nye ting at grave i! og må eftersøges noget mere.

Ja, hvor er de 2 søskende er henne i 1890, her er hun jo kun 17 år. De har haft en 'streng' opvækst i Mellerup, hvor de er sat i pleje 2 steder efter deres moder døde.
Mette:  FT 1880 som 6 årig Mellerup By og Sogn. (måske)
Eskild:  FT 1880 som 13 årig i Støvring By. (måske)

Med venlig hilsen
Henning Pedersen
 

Poul Petersen

Hej Henning

Fandt Mette Maries konfirmation 1887 i Randers, Sankt Morten opslag 266, nr. 5.

Mvh Poul G. Petersen

Anne Mortensen

Ja, hvor er de 2 søskende er henne i 1890,

Poul Pedersen oplyser hvor Eskild er i FT 1890 - se hans indlæg.
-------------------

Eskilds vielse og hans død fandt jeg i formiddags - har ikke skrevet opslagnr. ned.
Kan Carl være sat i pleje hos broderen og efter hans død fortsat hos konen ?
Carl må have været sted fra fødslen i 1893 til moderen rejser til København i 1898.

Broderens kone kan være blevet i Skt. Peder landsogn i FT 1901 - der er mange opslag.
Slots alleen findes ikke under købstaden Slagelse.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Henning Pedersen

Det bliver rigtig interessant med den familie, jeg har aldrig i familien hørt om omvejen til Slagelse for de 2 søskende, med børn og kone. Men det var måske noget man skjulte?

Til Poul Petersen,
tak for oplysningen om mormor's konfirmation i Randers, Sankt Morten 1887 - jeg har søgt efter hvornår hun muligvis rejste fra Jylland til Sjælland?

Til Anne Mortensen,
Jeg har Eskild's vielse med Johanne Vilhelmine Nielsen 13.8.1892 Skt. Peder Kirke og død 4.12.1896 (29 år), de får 2 piger (1 før hans død, og 1 efter hans død).
Hvor Carl er, det er et spørgsmål? Plejen hos Johanne kunne være en mulighed.
Moderen Mette Marie rejser til København 1898 skriver Du? Nu er jeg ikke stiv i politiregisterblade - er det der Du finder hendes flytning?

Atter mange tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Henning Pedersen

Anne Mortensen

Hej Henning

Se mit tidligere indlæg med 3 link fra Pol.reg.
Det første link viser hun er kommet fra Slagelse i 1898.

Det skulle gerne fungere ved at du trykker på linkene.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Poul Petersen

Hej Henning

Lidt nyt

En Marie Eskildsen er fadder ved Eskilds datter, Estrids fødsel den 9/4 1897 opslag 161 Skt. Peder, Slagelse, hun opholder sig i Bøgelunde, der ligger i Sønder Bjerge Sogn.

Mvh Poul G. Petersen

Henning Pedersen

Jeg må takke mange gange for den hjælp I har ydet. Det er rigtig meget jeg har fået til at arbejde videre med. Der er rigtig mange ting (muligheder) jeg må få styr på!

Til Anne Mortensen:
Jeg har prøvet at trykke på linkene,  det virker fint og er meget oplysende.

Til Poul G. Petersen:
Jeg takker også her for den store hjælp med at finde lidt rundt i, hvor familien har flyttet sig omkring i landet.
Jeg begynder at holde fast i, at MORMOR har været omkring sig.
Jeg har set at Eskilds kone Johanne er fadder til Carl. Det er stadig interessant hvad der er blevet af Carl.

Med mange hilsener
Henning Pedersen