Nebbelunde sogn Fuglseherred Maribo Amt 1725-1814 flere dåbshandlinger

Startet af Sussi Hansen, 13 Jul 2011 - 20:59

Forrige emne - Næste emne

Sussi Hansen

Hej

Er der mon nogen som kan hjælpe mig med at tyde indtil flere døbte:

det drejer sig om samme kirkebog Nebbelunde sogn Fuglseherred Maribo amt 1725-1814 og følgende ops:

ops 11 højre side onsdagen d. 3 april  ? Hans Æreboe en datter

ops 12 højre side 4pt Trinit 1738

ops 12 1737 venstre side 2 pt Trinit en datter kaldet Maren

ops 12 1737 4 pt Trinit

ops 12 venstre side 1737 1pt Trinit

Ops 12 venstre side 1737 8 pt Trinit en søn døbt Christopher?

ops 12 1737 16 pt Trinit

At jeg beder om hjælp er fordi jeg har svært ved at tyde denne præst alle de døbte har med Ærebo at gøre enten som børn af æreboe eller hvor navnet Æreboe er mellem Fadderne. Jeg vil meget gerne vide alt hvad der står da dette er min eneste mulighed for at spore mine forfædre da kapellan boligen desværre brændte ned og med den kirkebøgerne. Så en kæmpe stor tak for jeres hjælp.

de venligste hilsner
Sussi Errebo

Kathe Rasmussen

Hi Sussi Errebo;

Prøv selv at gaa ind paa denne hjemmeside i.e.:  http://www.mixpix.dk - derefter ressourcer og Du finder KB afskrifter for de omraader Du søger i...... Du skal bruge nogen stavefantasi, men det skulle være ganske simpelt for Dig at søge i disse KB.... Jeg foreslaar at Du gennemgaar alle de omliggende sogne til Nebbelunde, da jeg ofte er stødt paa navnet Errebo, dog stavet paa forskellige maader.

Disse KB afskrifter er lavet for 20-25 aar siden, hvilket er grunden til de mærkelige tegn for æ, ø og å.

God fornøjelse,
Kathe Kristensen Rasmussen
4952 Stokkemarke, Lolland

Sussi Hansen

Hej Kathe
Tusind tak for din hjælp det er en virkelig god side du henviser til. Og jeg vil få rigtig meget glæde af den, da min mand osse hører til Koch slægten.
de venligste hilsner
Sussi Errebo