Udlagt Barnefader Chr. Hansen 1906. til min afdøde farfar Karl Andersen

Startet af Per Andersen, 11 Jul 2011 - 17:15

Forrige emne - Næste emne

Per Andersen

Jeg søger hjælp til at finde Chr Hansen.
Min Farfar er født Apr 21 1906 ( dør i 1969 ) Engesvang Sogn, Hids Herres, Viborg Amt Opslag 13 nr.8
hans mor er Regine Andersen og udlagt barnefader er Christian Hansen af Stjær pr. Hasle.
Stjær og Hasle passer vist ikke helt sammen ? jeg har checket div folketællingr uden at komme tættere på.
Mvh Per Andersen

Poul Petersen

Hej Per

Der er en Kristian Hansen i FT 1906 Stjær, Århus opslag 31, nr. 13

født den 4/12 1881 er slagter og bor sammen med sin mor der er enke.

Mvh Poul G Petersen

Egon Sørensen

Hej!

I folketælling 1906 Åhus amt Stjær sogn opslag 31 nr. 13 findes der en Kristian Hansen, men det

fortæller jo intet om at han er den udlagte barnefader.


Mvh.

Egon Sørensen

Anette Eriksen

Hej,

Jeg fandt den samme som Egon og Poul. Har du fundet din farfars konfirmation? Her kunne der stå nyttige oplysninger. F.eks. om den udlagte far også var slagter.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Anette Eriksen

Hej,

Her er en Karl Andersen med samme fødselsdata som din farfar, men med en helt anden familie. Kom han i pleje her?



Samtlige personer i husstanden

Viborg, Hids, Engesvang, Neder Julianehede, 3i, 3, FT-1911, C3604
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Christian Andersen 5/10 1854  Gift Husfader Landbruger Bording Sogn
Katrine Vilhelmine Jensen 21/5 1855  Gift Husmoder  Do[Bording Sogn]
Christian Andersen 27/11 1896  Ugift Barn  Julianehede
Jørgen Andersen 15/10 1899  Ugift do[Barn]  Do[Julianehede]
Kristine Andersen 16/10 1901  Ugift do[Barn]  Do[Julianehede]
Karl Andersen 21/4 1906  Ugift do[Barn]  Do[Julianehede]    
--------------------------------------------------------------------------------


Mange hilsner
Anette Eriksen

Anne Mortensen

#5
Forældreparret i FT 1880 er faddere  ved Karls dåb.

Jeg tror det er moderen Regine's forældre d.v.s Karl's morforældre ?
----------------------

Ja -  ifølge konf.
Engesvang 1896-1804
opslag 139
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Per Andersen

Hej alle.  Ja Karl vokser op hos sin Bedsteforældre, jeg har ikke fundet hans konfirmation, men hans bryllup, men der var ingen brugbare oplysninger.

Mvh Per Andersen

Egon Hansen

Er der en fadderskabssag i amtsarkiverne?
Jeg har aldrig under konfirmationer set noget om udlagte barnefædre med mindre forældrene senere er blevet gift og barnefaderen dermed har stået som konfirmandens far
Mvh Egon Hansen

Egon Sørensen

Hej Per!

Undskyld jeg retter en henvendelse til Egon Hansen i din tråd.


Egon se As sogn Vejle amt 1886 opslag 53 nr 2 faderen til Niels Johan blev aldrig gift med Ane

Så det kan altså forekomme at barnefaderen står ved konfirmationen.


Mvh.

Egon Sørensen

Anette Eriksen

Hej,

Helt enig med Egon Sørensen. Jeg har fundet hele to udlagte barnefædre ved konfirmationen - ingen af dem var kendte i familien og ingen af dem blev gift med moderen.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Egon Hansen

Tak for oplysningen. Så er der altså tre tilfælde! - ud af hvor ,mange?
Men jeg må altså erkende aqt min oplysning ikke har været helt korrekt, hvad jeg beklager.men jeg har selv "udlagte barnefædre" i mine anetavler, og har hjulpet mange med at finde deres, men endnu ikke kunnet bruge konfirmationen som hjælp, derimod har jeg ofte kunnet bruge lægdsrullerne, når barnefaderens adresse og tidspunktet har ligget uden for folketællingslisteårene.
Det forudsætter dog at det er det rigtige navn som pigen har udlagt!
Mvh Egon

Per Andersen

Hej igen, Jeg har nu forgæves ledt efter hans konfimation i Hids og Hammerum herreder ( hans plejeforældre flytter til bording imellem 1916 og 1929 ). når jeg kommer til Viborg, kan jeg lede efter alimentationssagen på landsarkivet, ( jeg bor på midt sjælland ).. - måske har en af jer en ide til at komme videre ? det er Lidt træls at køre fast her :)
Mvh Per Andersen

Egon Hansen

Når du bor midt på Sjælland er det vel overkommeligt at besøge kandsarkivet i København og kikke i lagdsrullerne. det er i hvert fald en chance for at finde den person som moderen har opgivet som barnefar.
Og efter sigende lever der mange i den tro at ham som de altid har kaldt far også er det!
Mvh Egon