Brøndum, hvor blev de af? Skjern / København

Startet af Lene S. Nielsen, 10 Jul 2011 - 20:52

Forrige emne - Næste emne

Lene S. Nielsen

Hej er der mon en der kan hjælpe mig med at finde flg. personer.

Sven Aage Brøndum
født d. 2/5 1891 i Ringkøbing, Bølling, Skjern
Viet d. 7/11 1914 i København, Sokkelund, sankt Matthias, bosat i Flensborggade 36
muligvis hjemkommet fra Schweiz i 1912
bosat i København derefter.

Poula Brøndum født d. 14/6 1892 i Ringkøbing, Bølling, Skjern
bosat i København efter ca. 1916, men hvor?

Hvor er de i den mellemliggenede årrække ?

Deres forældre er: Anders Anthon Wiliam Brøndum født i Kbh 24/10 1864 og Emilie Christiansen født i Horsens 13/7 1862 viet i Skjern 1890

Hilsen Lene S. Nielsen

Anne Mortensen

#1
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

bosat i København derefter.

FT 1916
København
Skjalm Hvidesgade 3
opslag 2
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lene S. Nielsen

hej Anne
tak for svarene, men de oplysninger har jeg, det jeg ikke kan finde er årene fra de blev født og til sven Aage bliver viet og hvor søsteren bor i københavn, det er nok i nærheden da hendes nevø tit kommer på besøg hos hende.

v h Lene

Anne Mortensen

Jeg ser ingen steder at du ved hvor Sv.Åge Brøndum bor i 1916 - ellers havde du vel oplyst dette  ???
-------------------------
det er nok i nærheden da hendes nevø tit kommer på besøg hos hende
Hvilken nevø og hvor ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Egon Sørensen

#5
Hejsa!


Til Lenes forsvar!

Hun skriver, hvor er de i den mellemliggende årrække.

Mvh.

Egon Sørensen

Lene S. Nielsen

Hej anne

Sven Aage får kun en søn og det er Henning Emil Brøndum (1916-1947), ham har jeg fundet alt om, jeg hved fra hans erindringer at han tit besøgte hende.

Anne Mortensen

Hej Lene

OK - tak for svar.

Behøver du hjælp til at forsvare dig - det tro jeg ikke  ;)

Men vi spørger meget, men nogle gange giver det resultat.

Går udfra du har søgt konf. og diverse Ft'er derefter ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lene S. Nielsen

Hej anne
jeg har set i Skjern kirkebog efter flere deres konfirmation og evt. andre søskende søskende uden held. jeg har også prøvet ddd FT og mormonsiden jeg kan bare ikke finde dem nogle steder
Jeg har fundet Sven Aages svigermor død i Enghave kirkebog i 1945 men ikke svigerfaderen i 1945 er hun enke
FT 1940 er endnu ikke kommet på nettet eller om den overhovet eksistere  ???


( jeg er ved at være godt træt af min slægt, at de ikke bare kan blive i et område, i stedet for at fare hele landet rundt  ;) )
Lene

Anne Mortensen

FT 1930 København er kommet på AO.

I dine oplysninger om sønnen Henning har du sikkert hans konf. i ca. 1930 og en adresse.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lene S. Nielsen

Hej Anne
ja det har jeg.
det jeg mangler er oplysninger om Sven Aage Brøndum,hans søster Poula, deres forældre og farmor og farfar i årene 1892 til 1914.
Jeg har oplysninger om at Anders Anthon Wiliam Brøndum (farfar) var banefunktionær da de boede i Skjern, han står senere som fotograf, Svend Aage Brøndum (far) er elektro urmager, derfor tror jeg han har været i Schweiz et stykke tid, efter hvad der står i politiets register

vh Lene

Frank Green

Hej Lene

Er du sikker på at det er Poula Brøndum,Henning Emil Brøndum besøgte?.Kunne det ikke være hans halvsøster Ulla,han besøgte?

Det tyder på at familien Brøndum har boet i Fredericia,Esbjerg og Vejle inden de tager til København.
Men her er lidt opslag,så kan du lede videre efter konfirmationer og Poula.

Vejle,Elbo,Fredericia Trinitatis 1892-1899 døde opslag 31 øverst.

Vejle,Nørvang,Vejle Skt.Nicolai 1896-1897 opslag 161 nr.8

Vejle,Nørvang,Vejle Skt.Nicolai 1898-1899 opslag 86 nr.112

FT-1901 Vejle Købstad,Jernbanegade opslag 3

Samme adresse i FT-1906 i Vejle

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2216980&limitstart=10

FT-1921 København,Niels W. Gadesgade lige numre opslag 14

Har ikke set efter dem i FT-1911 ,FT-1916 ,FT-1925 og FT-1930

Med Venlig Hilsen
Frank

Lene S. Nielsen

hej Frank

Ja jeg er sikker på at det var hans faster, han  besøgte hun bliver første gang nævnt ved hans 4års fødselsdag.

Tak for de andre forslag du skriver dem vil jeg arbejde videre med

v h Lene

Lene S. Nielsen

#13
hej Frank

Undskyld jeg misforstod dit svar, jo det kan godt være det er Ulla, Henning Emil besøgte, hun er jo også hans faster, men hvad bliver der så af Poula, mon hun dør som lille ? og Sven Aage i FT 1906
det må jeg prøve at se efter og også de andre FT du nævner

v h Lene

Lene S. Nielsen

Jeg har fundet Poula Brøndum død allerede 1893, så det må være Ulla, Henning Emil besøger

v h Lene