Ikke så meget tydning, mere hvorfor

Startet af Hans Jørgen Hvidberg, 13 Jan 2021 - 16:48

Forrige emne - Næste emne

Hans Jørgen Hvidberg

Håber dette indlæg er ok eller undskylder jeg på forhånd, har fundet en ane (sidespor) Børge Martin Hansen FT 1940 hvor en datter er streget ud uden forklaring.
Fundet i FT 1940 [Link til MyHeritage fjernet på foranledning af HJ]

Kan heller ikke finde barnet Tove i KB hverken Frederiksberg eller Mariendal (nogle af familien benyttede), så har nogen en ide om hvorfor er barnet død? eller ? er jeg bare tungnem :-)
Venlig hilsen
Hans Jørgen
PS: kom så i tanker om at det måske ikke er alle der kan læse linket:
Så her er et billede

Gitte Johansen

Ikke et særligt godt link, du har sat ind. Der står ikke, hvor de bor. Det andet kan jeg ikke læse.

For nyt til at komme herpå, men barnet er døbt i Godthåb. (opslag 191)


Barnet kan jo være kommet på hospital eller lignende. Jeg tro da, at der vill have stået død såfremt.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peter Kristiansen

I slutningen af hver liste plejer der at være en oversigt over folk som er midlertidigt fraværende eller midlertidigt tilstede - hun står ikke der ?
M.v.h. Peter Kristiansen

Hans Jørgen Hvidberg

Hej, ja det er fra 38 ved det godt, men tak for  hjælpen.
Der er er en meget speciel grund til at finde hende dvs børn fra alle mændene i familien.
Og nej der var ingen bemærkninger på siden med evt fraværende.
Jeg redigerer mit indlæg så det er mere skjult, ok?
Igen tak :-)

Gitte Johansen

#4
Hun er i 1940 i Thurøvej 1, sammen med en anden Strand og andre, opslag 16. Moderen døbt Strand (Ligesom mig ;))
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#5
Slettet. Sender det til dig i "mine beskeder"

Det er vielse
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Andy Pandy

#6
Citat fra: Hans Jørgen Hvidberg Dato 13 Jan 2021 - 16:48
Håber dette indlæg er ok eller undskylder jeg på forhånd, har fundet en ane (sidespor) Børge Martin Hansen FT 1940 hvor en datter er streget ud uden forklaring.
Fundet i FT 1940 [Link til MyHeritage fjernet på foranledning af HJ]

Kan heller ikke finde barnet Tove i KB hverken Frederiksberg eller Mariendal (nogle af familien benyttede), så har nogen en ide om hvorfor er barnet død? eller ? er jeg bare tungnem :-)
Venlig hilsen
Hans Jørgen
PS: kom så i tanker om at det måske ikke er alle der kan læse linket:
Så her er et billede


Hej,

Jeg har læst dit indlæg ang.

Tove Margrethe Hansen født 2 dec 1938  Godthåb Sogn

Boende Thurøvej 1 i FT1940

Tove er min kusine og bor i 1940 hos min mor Oda Sonja Strand og hendes søster samt søsterens barn (Toves og min fætter).

Jeg kan ikke se fra opslaget hvad du søger men er er en mail adresse du kan sende til mig med evt. spørgsmål testuser@live.dk

hilsen John