Fra Family Tree Maker til MyHeritage - hvordan ?

Startet af Christian Juhl, 29 Dec 2020 - 23:14

Forrige emne - Næste emne

Christian Juhl

Jeg har bygget mit familietræ op på Family Tree Maker - og vil gerne have det lagt ud på MyHeritage - hvor jeg har abonnement
Hvordan gør jeg det ?
Venlig hilsen
Christian Juhl

Grethe Leerbech

du skal bruge GEDcomb- se her:

Flytte data fra et program til et andet

Alle programmerne på denne side behersker GEDCOM eksport og import. Det betyder, at man kan flytte sine data fra et program til et andet. Det er væsentligt, hvis du allerede har en masse data, du gerne vil have flyttet over i det nye program, du vælger (import). På samme måde, er det væsentligt, at du senere kan vælge om, så du ikke er 'stavnsbundet' til et program, men kan foretage en eksport af dine data til andre programmer -eller til andre slægtsforskere, der bruger et andet program end dig.Vær dog opmærksom på, at selv om et program understøtter den nyeste GEDCOM version, er det ikke sikkert, at alle data bliver overført 100% korrekt, da bl.a. referencer til begivenheder og kilder ofte implementeres forskelligt. Dette skyldes, at GEDCOM har mange udefinerede områder, der ofte tolkes forskelligt i de forskellige programmer. Så forvent en vis mængde arbejde, hvis du vælger at skifte program.

Og husk du får ikke overført alt hvad du har skrevet i noter nogle gange heller ikke billeder, det er kun informationer som programmet opfatter eller antager som data

God arbejdslyst 

Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Christian Juhl