Opslag på stadsarkivet i København

Startet af Jytte Holst, 28 Okt 2010 - 16:16

Forrige emne - Næste emne

Jytte Holst

Er der mon en der vil hjælpe mig med et opslag i dødsprotekollerne, for jeg har åbenbart skrevet noget vås, da jeg selv var i København.
det drejer sig om

Begravelseprotekol 1882 nr. 6173
Peter Hansen Rasch som dør 23 nov 1882

På forhånd tak
Hilsen Jytte

Grethe villum Leegaard

Citat fra: Jytte Edsbjerg Holst Dato 28 Okt 2010 - 16:16
Er der mon en der vil hjælpe mig med et opslag i dødsprotekollerne, for jeg har åbenbart skrevet noget vås, da jeg selv var i København.
det drejer sig om

Begravelseprotekol 1882 nr. 6173
Peter Hansen Rasch som dør 23 nov 1882

På forhånd tak
Hilsen Jytte

hej
Begravelsesprt stadsarkivet 1882 nr 6173

Peter Hansen Rasch død 23 nov 1882

onsdagen den 29 nov kl 2 1/4 begraves
Arthur Peter Hansen Rasch
56 år Tjørnegade 11
død 23 nov af Nephretis cronica
Alm Hosp. fra Vestre kapel
Stephans   til Vestre

gravens gravning                                                            2 kr

4 ligbærere(grossererkarle)                                              2 1/2 kr

Kapel                                                                             2kr      = ialt 6,50 kr

venlig hilsenGrethe

Jytte Holst

Hejsa Grethe
Du får tusind tak, jeg havde ikke læst adressen rigtigt og jeg havde skrevet Holmens kirke
hvor jeg ikke fandt ham, men jeg kan til gengæld heller ikke finde han i Skt. Stefan.
det syntes jeg er lidt underligt for han bor på Kapelvej ved ft 1880 og konen bor der stadig i ft 1885 og Kapelvej høre jo også under Skt. Stefan.
Virker lidt mystisk med adressen for jeg havde skrevet ?ionsgade 11, han dør 1882 og konen bor stadig på Kapelvej 23 i 1885
Nå men jeg må lede videre, men du får endnu en gang tak fordi du gav dig tid til at se efter.
Hilsen Jytte

Mogens Grønberg

Hej!
Information om dødsfaldet finder du under Københavns amt, Sokkelund herred og Almindelig Hospital (de Gamles By) i KB 1881-1891 opslag 41 nr. 556.
Mvh
Mogens

Jytte Holst

Hejsa Mogens
Åh tusind tak, så blev jeg lidt klogere, jeg troede nemlig at det blev noteret i det sogn de bor når de dør. Det var dog ikke meget information de skriver i den KB. Men endnu en gang tak.
Hilsen Jytte