efterkommer af olga caroline schoch nielsen

Startet af Yvonne Jensen, 28 Okt 2010 - 15:04

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Hej ,ja nu prøver jeg igen,er det muligt at der er nogle personer som kan hjælpe mig igen,det skal siges at jeg selv har forsøgt,og ikke lader andre gøre arbejdet for mig.nu til sagen.
Det drejer sig om efter kommer af Olga caroline schoch gift nielsen,født d.3-11 1877 prøstø,gift d.11-10 1909 i vordingborg,muligvis i forbindelse med en søns dåb (ruddi),jeg ved at OLGA havde en del børn,der iblandt min morfar siegfred tormod gudmond johannes nielsen født d.18-3-1905 i næstved,han havde mange søskende ,men jeg kan ikke finde dem, Navnene kommer her(RUDDI-KAJ-ALF-ADLER-GURLI-ELVA-KATHE-
Jeg ved ikke om hun eventuelt har været gift nogle gange ,med ved at hun giftede sig med Hjulmager Andreas martin Nilesen ,Hvem er hendes forældre?og hvor kommer de fra.
på forhånd tak
yvonne.

Jane Stiller

Hej Yvonne

Deres vielse finder du i Vordingborg Kirkebog 1908-1911 opslag 178 og Adler Gerhards dåb i samme bog opslag 28. Adler har udmeldt sig af folkekirken i 1953 fra Kingos sogn (tror det er i København).

Ved vielsen bor de i Knækkestræde i Vordingborg, men i FT 1911 er de der ikke mere, så du må på jagt efter dem, så du kan se om de får flere børn.

mvh
Jane

Yvonne Jensen

hej igen,jeg har fundet deres vielse i vordingborg,og ved at hun bosatte sig i toksværd området,og blev gift en gang til ,men med hvem og hvor døde hun henne.Toksværd er under præstø,hammer herred tror jeg,evt.holme olstrup ,holmegård(fensmark),men jeg kan ikke finde hende.
venlih hilsen yvonne

Jane Stiller

Hej Yvonne

Du kan finde Olga på FS og ligeledes navnene på hendes forældre. Har du fundet hendes dåb i KB for Præstø ?

For at finde hendes børn vil det være en god ide at finde hende i en FT.

Det kan være et langsommeligt arbejde, men jo større er glæden når man finder noget.

Mvh
Jane

Yvonne Jensen

tusind tak,jeg har ikke kunne finde hendes dåb i præstø,Hvad er en KB?
Og hvor tror du jeg kan finde hende på en folketælling,og hvor kan jeg se hvor hun er død henne og hvilket år.
me venlih hilsen
yvonne.

Anne Mortensen

praestoe, Baarse, Præstø Købstad, Præstø Kjøbstad, Grønnegade No. 134 Kjælderen, 159, FT-1880, C8616
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Axel Leopold Schach 29  Gift Murer, Husfader  Sakskiøbing
Johanne Schach født Wentzel 22  Gift hans Kone  Præstø
Olga [Caroline] Schach 2  Ugift Schacks Barn  Præstø

Navn: Olga [Caroline] Schach   Køn: K   Alder: 2   Civilstand: Ugift
Fødested: Præstø
Kilde: FT-1880  Amt: Præstø   Herred: Baarse   Sogn: Præstø Købstad   Stednavn: Præstø Kjøbstad
Matr.nr/adresse: Grønnegade No. 134 Kjælderen   Husstands-/familienr: 159   Indtastningsnr: C8616   Løbenr.: 1059
Kommentarer: Døbt: Olga Caroline Schach, f. 2/11 1877
--------------------------------
En KB er en kirkebog.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Yvonne Jensen

mange tak,nu har jeg jo hende ,men hvordan kommer jeg videre  med hensyn til hvor hun døde og hvad årstal.
det er ret svært at finde rundt i og måske ved jeg ikke hvor jeg skal lede i for registre.
hilsen yvonne.