flytninng af mappe fra bogmærkelinie til Usb.stik

Startet af Kurt Arne Empacher, 25 Nov 2020 - 08:54

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
jeg søger hjælp til at flytte en mappe som jeg har på bogmærkelinien hvor jeg har lagt kirkebøger og folketællinger mm jeg har prøvet flere såkaldte experter uden held ,jeg vil have ført over på et Usb-stik for at dem der er fundet kan sættes ind på en anden PC
På forhånd tak for råd
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Johnny Rose Larsen

Bruger du Chrome kan du eksportere bogmærker via Bogmærkeadministrator.
I Edge via Favoritter -> Eksporter favoritter.

De lægges i en HTML fil, du kan evt. redigere i den efterfølgende så du kun får de bogmærker med du har brug for.

Læg derefter HTML filen på dit USB stick og importer til din browser, samme sted som ved eksport.

Håber det hjælper.
mvh Johnny

Kurt Arne Empacher

Hej Johnny
Tak for det svar,så må jeg bare finde ud  af hvordan , er ikke så meget inde i teknikken ville gerne se det med mine egne øjne hvordan , men tak vil prøve om det er noget jeg kan finde ud af
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Johnny
hvordan er det i Safari?
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Jørgen Sørensen

Med mulighed for at misforstå dit spørgsmål, så er min bogmærkelinie viderestillinger. Chrome
Hos mig vises "adressen" til det jeg, i bogmærkelinien, peger på.
"adressen" ville/kunne vise hvor på computeren din mappe er.
Safari kender jeg ikke.
Mvh. Jørgen
Venligst Jørgen - 2300

Marianne Lund

#5
Hej

Ved en google-søgning fandt jeg dette sted:
https://faq.dmjx.dk/index.php/dwkb/eksporter-og-importer-dine-bogmaerker/  (Eksporter og importer dine bogmærker)

-----------------------------------------------

Importér og eksportér dine bogmærker
Nogle gange – specielt ved skift af computer – kan det være nødvendigt at eksportere og importere sine bogmærker. Det er der en beskrivelse til nedenfor, til en række forskellige browsere.
...

-----------------------------------------------

Safari:
Eksportér: Vælg Arkiv > Eksporter bogmærker.
Importer: Vælg Arkiv > Importer fra > HTML-bogmærkearkiv, og vælg derefter det arkiv, du vil importere.
Med venlig hilsen Marianne

Kurt Arne Empacher

Tak til Jørgen og Marianne for jeres svar
jeg har set vejledningen om Chrome og der kan jeg ikke på min Ipad få det der hedder mere frem så jeg kan gå til bogmærker og bogmærkeadministrator ?
jeg vil se om jeg kan på min PC har ikke forsøgt endnu
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Johnny Rose Larsen

Hej Kurt.
Jeg er lidt i tvivl om du vil eksportere fra Safari eller Chrome.
I det link Marianne sendte er begge dele beskrevet.

I Chrome på iPad er det de tre vandrette streger øverst til højre du skal klikke på.
Safari på iPad kender jeg desværre ikke.
Men måske denne kan hjælpe:
https://www.ionos.com/digitalguide/websites/web-development/export-safari-bookmarks/

mvh Johnny


Kurt Arne Empacher

Hej Johnny
tak for din hjælp , jeg vil helst flytte fra chrome men jeg kan ikke finde bogmærkeadministrator der de 3 vandrette streger har den ikke,jeg prøver mig frem med det du har henvist mig til og hvad marianne har fundet
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Grethe Leerbech

#9
Hej Kurt
Jeg bruger chrome og på søgesiden øverst og yderst til højre er der 3 vandrette linjer, trykker du på dem kommer der en fane frem med bla. bogmærker. Er du sikker på du er helt ude i kanten af billedet?

NB! På min firefox hedder det Library -men i chrome står det på dansk
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Kurt Arne Empacher

Hej Grethe
ja jeg har vinduet helt åbent men kan ikke se de vandrette streger? der er 3 prikker øverst til højre?
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Marianne Lund

#11
Med venlig hilsen Marianne

Kurt Arne Empacher

Hej Marianne
Tak for det du har fundet,det må jeglige sætte mig ind i,jeg har på min Mac flyttet bogmærker til et Usb-stik men jeg fik alle mapper flyttet derover og det var kun en bestemt mappe jeg ville have?
mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej
Stor tak til alle der har hjulpet her ,tror jeg må finde en der kan vise mig hvordan man gør for jeg har ikke forstået det rigtigt vil gerne se det med mine egne øjne
Mvh
Kurt a Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej til jer der har hjulpet med at fortælle hvordan man gør,har stadig ikke fundet ud af det ,som jeg skrev i et svar skal jeg se det med mine egne øjne hvordan man gør ,jeg er nok lidt tung med at forstå hvad der bliver skrevet,så er der en i Halsnæs kommune der kan vise mig det
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Jørgen Sørensen

Her kan je gøre følgende.

Jeg åbner på en windows 10 pc - google chrome.

Oppe til højre, klikker jeg på de 3 prikker.

I den ramme der fremkommer klikker (her er det 6 linje) på bogmærker.

Der kommer en ny ramme. (her 4 linje) bogmærke administrator.

På siden jeg nu får kan jeg markere det jeg vil flytte.

Du har jo de 3 prikker.
ja jeg har vinduet helt åbent men kan ikke se de vandrette streger? der er 3 prikker øverst til højre?
Mvh Kurt A Empacher

Ps. du har fået flyttet alle over på en stick, kan du så ikke bare slette de overflødige.
Venligst Jørgen - 2300

Kurt Arne Empacher

Tak Jørgen for din vejledning,jeg vil prøve om denne metode lykkedes
Vh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher