Mette Marie Andersdatter, Farsø Gislum h Aalborg a, hvor er hun født 1790-96

Startet af Niels Ole Rask, 20 Okt 2020 - 21:10

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask


   Hej
   Jeg søger Mette Marie Andersdatters fødsel og dermed forældre, hendes fødsel er vel i årene 1790-96

     Her er hvad jeg har fundet om hende.

     Hun ses copuleret dec 1816 i Farsø opsl 66 nr 16  Farsø 1813-40   FS  m ungkarl Selgen Jensen, han er født i Farsø 1790
     Hendes alder opgives til 20 år

    Jeg har fundet 3 børn
     Jens Selgensen     7/5 1817      opsl 9     Farsø 1813-40  Fs
     Anders Selgensen        1819      opsl 13         -                       Død kort efter fødslen
     Anders Selgensen  13/1 1821    opsl  15        -

      Hun ses død 14/1 1823 i Farsø   33 år gl            altså født ca 1790, ved vielse ca 1796

      Håber en af jer kan bringe mig videre med hende

          På forhånd tak
           Niels OLe

Grethe Leerbech

Hej Ole
Er der ingen af fadderne ved dåbene, der ser ud som om de er forældre eller søskende til hende?
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Niels Ole Rask


     Hej Grethe
     Ved Jens dåb ses pige Karen Andersdatter hos Helming i Gjøttrup (Farsø sogn)
     Der kunne jo være en søster til Mette Marie, ellers ses flere søskende til Selgen, han var født i Holmgaard i Farsø sogn
     Der ses nævnt en Niels Helming, måske en forbindelse der.
     Det vil jeg prøve at se nærmere på.
     Tak for input
     Hilsen Niels Ole

Grethe Leerbech

Her har du Mette Maries dåb:

Den sidste indførsel på venstre side forneden  15 august 1790 , hun er fra Giøttrup og hendes far hedder Anders Christensen


https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=161665#161665,27163302

vh
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Niels Ole Rask

 
        Hej Grethe
       Tusind tak for det, den havde jeg rent overset. Så er det alder v død der var den rette.

       Med hensyn til Niels Helming, så var han forlover ved Mette Maries bryllup, og ved den mulige søster Karens bryllup i 1821 er han
       forlover, og nævnes som hendes stedfader. Så ifald de er søstre hedder deres mor Else Andersdatter.

      1801 ses en Mette Marie Andersdatter 10 år som tjenestepige i Strandby sogn, så mon ikke det er hende. Der er ingen børn hjemme hos den
      mulige moder i 1801.
     Men mange tak for din indsats
     Hilsen Niels Ole