Anne Kirstine og Andreas´10. barn, ca. 1890 i Ulse

Startet af Solveig Kirstine Christensen, 18 Okt 2020 - 16:41

Forrige emne - Næste emne

Solveig Kirstine Christensen

Anne og Andreas Pedersen får i 1888 deres 9. barn,

sa.dk, rigsarkivet, se mere, sundhed og socialvæsen, Lægedistrikter, Præstø lægedistrikt, fødselsprotokoller 1862 - 1919, Præstø Amts 20. distrikt 1862 - 1915, opslag 315, nr. 75

FT 1901 Ulse opslag 314, står der at de har 6 levende og 4 døde børn. Jeg kan kun finde 9 børn i alt.
Kan nogen hjælpe mig?

Mange hilsner
Solveig Christensen


Gitte Johansen

Du skal måske lige fortælle, hvem du har fundet.

Er det disse

Sorø, Ringsted, Braaby, Braaby Sogn, Janeshus, 19, FT-1880, C3022

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Andreas Pedersen     36     Gift     Huusfader og Herskabskudsk          Utterslev Sogn Maribo Amt 
Ane Kirstine Nielsen     33     Gift     hans Hustru          Herringe Sogn Odense Amt 
Niels Peder Pedersen     5     Ugift     Søn          Braaby Sogn [Sorø Amt] 
Caroline Sophie Pedersen     3     Ugift     Datter          Braaby Sogn [Sorø Amt] 
Anna Sophie Pedersen     1     Ugift     Datter          Braaby Sogn [Sorø Amt] 
   


Præstø, Fakse, Ulse, Nielstrup By, , 67, FT-1890, C8405

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Andreas Pedersen     47     Gift     Husfader     Husmand     Utterslev Sogn, Maribo Amt 
Ane Kirstine Pedersen     43     Gift     Husmoder     -     Herringe Sogn, Svenborg Amt 
Karoline Sofie Pedersen     13     Ugift     Barn     -     Braaby Sogn, Sorø Amt 
Ana Sofie Pedersen     11     Ugift     Barn     -     Braaby Sogn, Sorø Amt 
Hanne Sofie Pedersen     8     Ugift     Barn     -     Braaby Sogn, Sorø Amt 
Matine Lovise Marie Pedersen     6     Ugift     Barn     -     Ulse Sogn, Præstø Amt 
Martin Pedersen     4     Ugift     Barn     -     Ulse Sogn, Præstø Amt 
Lars Christian Pedersen     1     Ugift     Barn     -     Ulse Sogn, Præstø Amt 
   

Præstø, Fakse, Ulse, Nielstrup, 3cde, 94, FT-1901, C9601

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Andreas Pedersen     26-2-1842     Gift     Husfader     Agerbrug     Utterslev Sogn, Maribo Amt 
Ane Kirstine Pedersen     23-9-1846     Gift     Husmoder          Herringe Sogn, Svendborg Amt 
Louise Martine Marie Pedersen     29-8-1883     Ugift     Barn          Ulse Sogn, Præstø Amt 
Lars Kristian Pedersen     17-12-1888     Ugift     Barn          Ulse Sogn, Præstø Amt 
Holger Andreas Madsen     16-10-1897     Ugift     Slægtning          Kjøbenhavn 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Solveig Kirstine Christensen

Hej Gitte

Jeg har forsøgt at vedhæfte en fil, hvis ikke det lykkes, sender jeg alle navnene senere.

venlig hilsen og på forhånd tak

Solveig Christensen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Solveig Kirstine Christensen

Hej Gitte

Den dødfødte dreng , 1880, er den dreng jeg har som barn nr. 5, jeg er sikker på at barnet skal være født efter 1885, og næsten sikker på at det er efter dec. 1888 hvor Lars Christian blev født.

På vedhæftede fødselsattesten, barn nr, 95, står der jo at moderen har født 8 gange før, jeg var i tvivl om der stod 9 gange, men hvis jeg ser på barn nr. 1 i 1889, så ser 9 tallet i 1889 helt anderledes ud.

Hilsen

Solveig Christensen