kan nogen hjælpe mig med at løse denne gåde?

Startet af charlotte w vestergaard, 14 Okt 2020 - 12:37

Forrige emne - Næste emne

K. Thidemann

Citat fra: charlotte w vestergaard Dato 16 Okt 2020 - 12:06
der skulle istedet stå : kan Ane Jensdatter, Kirsten Maries mor være død i barselseng da hun fødte Kirsten Marie?  Kirsten Maries far, farcin christian Larsen leth,  står som enkemand da han 2 år efter bliver gift med Else Mathiasdatter.


OK Charlotte, vi kan alle tage fejl  :)

Som jeg ser det.

Anne Jensdatter død 18 april 1828 [38 år gl.] Huusmand Jens Hammers kone i Torp
datter
Kirsten Jensdatter *3die dec. 1826
datter
Kirstine Marie *1851
=====================================

18 april 1828
Anne Jensdatter's DØD [højre side midt for] 38 år gl.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=416331#416331,76626647

Jeg kan ikke se moderen har født et barn omkring hendes død, men man kunne jo dø af mange ting dengang.
mvh K.Thidemann 9000

charlotte w vestergaard

Tusind tak :-)
jeg er nu ved at forsøge at lave en tidslinje, men de ting der er fundet ud af så jeg kan holde styr på det  :)

K. Thidemann

#32
Hej Charlotte

Thisted, Morsø Sønder, Karby, Ørndrup Mark, Et hus, 104, FT-1850, C0884
Else Mathiasdatter     63     Enke          Lever af håndarbejde, husmoder     Skive
Kirsten Jensdatter     24     Gift          Lever af håndarbejde     Her i sognet
Anne Elisabeth Farsen     1     Ugift          Hendes datter     Her i sognet

-----
Anne Elisabeth bøbt her 1849 i Tæbring
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=416221#416221,76624489

Bemærk der yderst til højre står:

"Barnet er fød
paa Ørndrup Mark hos mo-
derens Moder.

Moderen intro-
duceret 22? Juli
1849"
-----

Thisted, Morsø Sønder, Karby, Torp Bye, Et hus, 35, FT-1834, B5086
Jens Jensen Hammer     45     Gift          Husmand, lever af sin jordlod     
Else Mathiasdatter    46     Gift          Hans kone [Jens Jensen Hammer]     
Peder Jensen     16     Ugift          Deres børn [Jens Jensen Hammer, Else Mathiasdatter]     
Dorthe Cathrine Jensdatter     14     Ugift          Deres børn [Jens Jensen Hammer, Else Mathiasdatter]
Maren Jensdatter     11     Ugift          Deres børn [Jens Jensen Hammer, Else Mathiasdatter]     
Kirsten Jensdatter     8     Ugift          Deres børn [Jens Jensen Hammer, Else Mathiasdatter]     
Jens Jensen     1     Ugift          Deres børn [Jens Jensen Hammer, Else Mathiasdatter]   
----- 
mvh K.Thidemann 9000

charlotte w vestergaard

 cool)
tusind tak for al hjælpen, det er et helt lille puslespil

charlotte w vestergaard

Citat fra: Elin Madsen Dato 14 Okt 2020 - 14:50
Hej

På denne side får du måske svar på nogle af dine spørgsmål
http://gedview.hovedpuden.dk/index.php?route=%2Ftree%2FElins_slaegt.ged%2Findividual%2FI864%2FFarcin-Christian-Larsen-Leth

Kirsten Marias bror Jens Christian Farcinsen blev far til min tipoldemors 2. uægte barn.
Han døde i USA

venlig hilsen
Elin

Hvor meget kan du fortælle om ham? Ved du f. eks hvornår han tog til USA? hans nevø Christian farcinsen  ( broderen peters søn )emigrerede til USA i 1907 og døde i Frankrig under 1. verdenskrig d. 12 November 1918, hvor han var sendt til f den amerikanske hær og blev hårdt såret. . Jeg ved ikke om han nåede at stifte familie eller noget.