Ancestry.se

Startet af Inger Sørensen, 14 Okt 2020 - 11:08

Forrige emne - Næste emne

Inger Sørensen

Hej derude

Jeg har i september oprettet mig på ancestry.se - gratis profil.

Ved ikke, om det er mig, der ikke kan finde ud af at bruge det, men lige meget hvad jeg søger på i danske fødsler eller vielser - så får jeg ingen resultater.

Nu vil jeg gerne slette min profil - men jeg kan simpelthen ikke finde noget sted på siden, hvor jeg kan det.

Hvordan sletter man sin profil på ancestry.se???

Mvh Inger Sørensen

Karsten Damén

CitatHvordan sletter man sin profil på ancestry.se???

Det kan man, så vidt jeg ved, ikke gøre selv  :(

Med hensyn til "nytteværdien", så er der flere, der har haft problemer, når de danske kirkebøger tilgås via den svenske udgave af Ancestry.

Læs disse tråde:
https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153783.msg811996.html#msg811996
https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,152681.msg817377.html#msg817377

Men det virker næsten altid, hvis man begynder via den engelske version:
https://www.ancestry.com/search/collections/61607/
og logger på derfra.

mvh

Britta Hansen

#2
CitatDet kan man, så vidt jeg ved, ikke gøre selv
Det lyder ikke rigtigt.

Prøv her: (stien er Ancestry® Account, Account Info, Settings & Preferences)
Deleting your account
1. To permanently delete your Ancestry account, along with all of your personal data, click here.

Klik på linket 'click here' og skriv dit password i feltet
To continue, verify your password

Jeg har ikke prøvet at gå videre, for jeg skal ikke have slettet noget, men jeg vil tro, at du bliver bedt om at klikke 'OK' for alt slette din profile/account.

Inden du sletter noget Inger, er du velkommen til at skrive til mig på min mailadresse. Så vil jeg gerne guide dig vedr. din søgning. Det er så ærgerligt, at det ikke fungerer hos dig, for du går glip af en nem og gratis måde at finde data på personer.
Det skal kunne lykkes for dig  :)
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Karsten Damén

#3
CitatDet lyder ikke rigtigt.

hej Britta

Ja, jeg skrev jo "så vidt jeg ved"  ;D

Det er imidlertid baseret på mine egne erfaringer.  I en længere årrække havde jeg en gæstekonto (Free Registered Guest Account) hos Ancestry.  Det primære formål var at kunne hjælpe efterkommere af udvandrede danskere med at finde deres danske aner.  Jeg skrev således hundredvis af indlæg på Ancestry forum.
På et tidspunkt holdt jeg op med at yde denne service, og jeg frameldte efter et stykke tid min gratis gæstekonto hos Ancestry.
Jeg lagde dog mærke til, at alle mine tidligere indlæg på forum stadig stod med mit brugernavn.
 
Da jeg senere modtog en direkte e-mail fra en af mine tidligere "klienter" med en anmodning om at yde assistance til en af hans venner, besluttede jeg at oprette mig som gæstebruger igen.  Jeg prøvede "bare for sjov" at gå ind med mit gamle brugernavn, men kunne selvfølgelig ikke huske mit password.  Jeg bad om at få tilsendt et nyt, og vupti havde jeg et nyt password i min postboks.  Jeg kunne så logge ind og se, at jeg stadig stod som gæstebruger med samme brugernavn og e-mail adresse.

En rimelig forklaring på, at jeg ikke blev slettet, er formodentlig, at alle mine mange indlæg var knyttet til mit brugernavn i Ancestrys database.

Hvis man læser i Ancestrys vejledning for gæstebrugere
https://support.ancestry.com/s/article/Free-Registered-Guest-Accounts
står der:
CitatBecause registered guest accounts are free, there's no need to cancel them; you will never be billed for a free registered guest account. Simply discontinue use whenever you'd like.

Nu er det jo nogle år siden jeg var igennem processen med nedlukning og genåbning, så det kan være, at Ancestry har ændret procedure siden?

mvh
Karsten

Karsten Damén

Mit tidligere indlæg er i øvrigt helt i overensstemmelse med, hvad der står i Ancestrys betingelser for privatliv:
https://www.ancestry.com/cs/legal/privacystatement

Se under pkt. 9 - What Are Our Retention Practices?

"Ancestry Services are fundamentally premised on the notion that the personal voyage of self-discovery is not a one-time event and continues over lengthy periods of time—possibly lifetimes. Additionally, and with particular regard to our subscribers and DNA customers who pay fees or purchase subscriptions, the ongoing enhancement of our collections of historical records and DNA features provide benefits and insights to our Users over time. As a result, our retention practices reflect this ongoing value by retaining user accounts on our system until our Users inform us of their desire to delete their data or close their accounts."

F.s.v.a. ens brugerkonto:
" Ancestry will retain the Personal Information you provide while creating your account and your profile until such time as you ask us to delete it."

Jeg læser det således, at man aktivt skal henvende sig til Ancestry for at få slettet sin brugerkonto.
Altså ikke umuligt, men lidt besværligt :)

mvh

Karsten

Britta Hansen

CitatPrøv her: (stien er Ancestry® Account, Account Info, Settings & Preferences)
Deleting your account
1. To permanently delete your Ancestry account, along with all of your personal data, click here.

Klik på linket 'click here' og skriv dit password i feltet
To continue, verify your password

Jeg får dette skærmbillede op, når jeg vil slette min Ancestry-konto permanent - se vedhæftede.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Inger Sørensen

Hej Karsten og Britta

Tusind tak for svar.

Det med at man ikke behøver slette sin konto, da den er gratis, er jeg vist ikke helt enig med dem i 😀😀 Hvorfor have en aktiv konto, som man ikke bruger - og hvad når man ikke er her længere. Den skal jo ikke bare være der i al evighed 🤔🤔

Så jeg sletter den på enten den ene eller anden måde.

Mvh Inger Sørensen