Vedr. Legacy - Fortegnelse over "mine" aner/familie

Startet af Birthe Nielsen, 26 Sep 2020 - 16:37

Forrige emne - Næste emne

Birthe Nielsen

Jeg bruger Legacy, som jeg er godt tilfreds med. Nu har jeg et problem, som jeg søger hjælp til.

Jeg ville have en fortegnelse over alle mine indskrevne personer i nummerorden efter RIN nr., men
den liste jeg fik frem indeholder langt fra alle mine personer - og nu er jeg bange for, at jeg har kvajet
mig, så jeg har fået slettet rigtig mange personer?

Er der nogen der kan hjælpe mig med problemet? Håber det er til at forstå min fremstilling.

mvh. Birthe Nielsen

Anne Marie Holck

Først og fremmest kan du ikke 'komme til' at slette en eller flere personer ved at lave en udskrift. Klik på fanen Indeks, hvor du kan se alle de personer, du har indtastet i Legacy. Du kan også klikke på fanen Vis > Navneliste.

Du kan ikke udskrive en liste over personer efter RIN-nummer. RIN-nummeret er jo blot et løbenummer, der tildeles af programmet, efterhånden som du taster personer ind. Du kan udskrive personerne i alfabetisk orden, hvilket nok vil være mere brugbart end et tilfældigt løbenummer. Jeg er ikke ved min pc, så jeg kan ikke lige komme på, hvad rapporten hedder, men du kan finde den under Rapporter > Andre rapporter, så vidt jeg husker. Kender du http://www.legacydansk.com/forum

Birthe Nielsen

#2
Kære Anne Marie Holck

Tak for dit svar. Jeg kan godt se, at det ikke er nogen god ide at have en liste med personerne efter RIN nr. Mit formål med at lave en liste i RIN nr. orden var da også blot for at se, hvor mange personer jeg har noteret i slægten. Og det var i den for-
bindelse, at jeg studsede over antallet, som jeg synes burde være meget højere. Og så blev jeg bange for, at jeg havde "kommet til" at slatte en del af mine personer. Derfor denne henvendelse. Jeg har lidt besvær med at forklare, hvad mit problem er - håber du kan forstå, hvad jeg mener.

Dit link til Legacys forum, vil ikke "lukke mig ind". Der bliver svaret, at mit brugernavn er forkert, men jeg har forsøgt at ændre det (bl.a. også fordi jeg har fået ny e-mailadr.), men det er ikke lykkedes for mig at blive registreret - jeg er ikke rigtig
god ven med alt det tekniske.

Nu må jeg hellere se at få sovet og fortsætte i morgen. Tak for din velvilje.

mvh. Birthe Nielsen


Anne Marie Holck

Hvis blot du vil se antal personer i din slægtsfil, så klik på fanen Startside. Der står antallet i højre side. Og der tælles op hver gang du indtaster en ny person.

Jeg skriver lige en privat besked til dig vedr. dit brugernavn til Legacy forum.

Birthe Nielsen

Til Anne Marie Holck

Tak for dit svar - jeg er meget glad for, at du vil hjælpe mig - også med at kunne bruge Legacys forum.

mvh Birthe Nielsen