Hjælp til at finde skole på Frederiksberg ca 1920

Startet af Grethe Læsø Jensen, 26 Sep 2020 - 12:14

Forrige emne - Næste emne

Grethe Læsø Jensen

For længe siden mener jeg at jeg så hvordan man kan søge på skoler. Nu har jeg forsøgt det, men uden resultat. Jeg leder efter den skole min mor gik på.! Hun boede på Benzonsvej 48, på Frederikberg, og blev født i 1913. Er det rigtigt at jeg kan finde den et eller andet sted.?
Venlig hilsen   Grethe Læsø Jensen

Jørgen Bue Lond

Hej Grethe,

Jeg har for nylig haft en næsten tilsvarende udfordring, da jeg skulle finde ud af, hvor to søstre på Frederiksberg gik i skole i 1930. De var født 1914 og 1916.
Frederiksberg Stadsarkiv har skoleprotokoller på papir, som kan ses. Der var flere kommuneskoler, men jeg fandt dem ikke i de protokoller, jeg så igennem. Måske fordi jeg ikke helt vidste, hvordan jeg skulle søge.
Arkivet har også årbøger fra gymnasierne i kommunen. Og jeg fandt de to piger på Falkonergårdens Gymnasium i det, der svarer til mellemskolen.
Jeg har kopi af elevlisterne fra det gymnasium. Måske står din mor på dem.

Hilsen Jørgen

PS. Du kan eventuelt sende oplysninger om din mor i en personlig besked til mig

Grethe Læsø Jensen

Til Jørgen Bue Lond
Tak for dit input. Min Mor gik ganske givet ikke i gymnasiet. Desværre ved jeg intet om hendes skolegang, men vil gerne tilføre det i min slægtsforskning.
Nu vil jeg igen kigge på Frederiksberg Stadsarkiv, ellers mange tak for tilbuddet.
Venlig hilsen  Grethe L J