Hans Christian Hansen, snedker, Frederiksberg Birk, død 1897, men ses ikke i KB

Startet af Grete Tvedegaard, 28 Sep 2020 - 17:34

Forrige emne - Næste emne

Grete Tvedegaard

Ifølge Frederiksberg Birk, Skiftesagliste II 1896-1898 (opsl 116) skulle snedker Hans Christian Hansen være død hos en datter på Roarsvej 27 den 9. juni 1897.

(Han og konen, Laura Christine Halling, flytter (ifølge FT 1901 Helgesvej 22, 4.) fra Staden København til Frederiksberg i 1896).
Men jeg kan ikke se ham indført som død i KB Frederiksberg Sogn. Hvor kan han være indført?

(De vies i Trinitatis 10. aug. 1862, og de fleste af deres børn døbes i Skt. Paul).

(Hvor ynkeligt det end er, så har jeg heller ikke endnu fundet konen død efter 1. febr. 1901).

Desværre er Skiftebog VII for Frederiksberg Birk ikke scannet, så jeg kan ikke se, om der står noget særligt på side 147 i den.

Jeg mangler også en bekræftelse på Hans Christian Hansens fødsel i Odense i 1839 (et gæt er 7. maj Vor Frue), men det er ikke lykkedes mig at finde ham med fødselsdato, f.eks. i en sø- eller lægdsrulle.

Han opgiver at være flyttet til København i 1862, hvor han kommer til at bo i Kaninlængen (der står vist 1b), men ifølge Nyboders Husbøger er de fleste opgange her evakueret (så han har måske været slumstormer).

Håber, at en af jer kan hjælpe elle måske arbejder med samme familie.

Vh Grete Tvedegaard

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Grete Tvedegaard

Hvordan bærer du dig ad, Gitte? Jeg har brugt oceaner af tid på at prøve at finde dem. Tusinde, tusinde tak for hjælpen.

Men jeg vil gerne købe et lille, skriftligt kursus af dig med en kort beskrivelse af, hvordan du får ideerne til at besvare netop disse spørgsmål.

Da jeg i eftermiddag stødte på, at du tidligere havde hjulpet en anden spørger vedr. den samme slægt, gik jeg straks i gang med at forsøge, om jeg kunne gøre dig kunsten efter, men det lykkedes slet ikke.

Vh Grete

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Grete Tvedegaard