opslag i mediestream - Frederikhavn 1946 - runde fødselsdage

Startet af heine petersen, 15 Sep 2020 - 10:54

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

hej

Min tipoldemor - Elisabeth Christine Christensen havde 70 år fødselsdags i 1946.. hun er f. d. 06. november 1876

hendes anden mand.. Anton Marinus Ziegler havde 80 års fødselsdag i 1946 - han er f. 08 november 1866

jeg har et billede af de to - og jeg er helt sikker at der kan være et "fælles rund fødselsdags billede"... familien er samlet.....

nu lyder mit spørgsmål og ønske så .. om der kunne gøres en søgning i mediastram vedr. deres fødselsdag... altså henholdsvis 70 og 80 år....mon der findes noget om denne fødselsdag....

Elisabeth og Anton Ziegler finde i FT 1940 for Frederikshavn, Bådervej, Frederikshavn, Hjørring


venlig hilsen
Heine

Vibeke Jespersen


Hej

Kan det tænkes at Frederikshavn lokalarkiv har de gamle lokale aviser, og der måske der kunne være noget fra deres runde fødselsdage ?

Mvh
Vibeke

heine petersen

hej

Vibeke.... :-) ja.. den vej havde jeg ikke lige tænke.. men, det er da ikke utænkelig....

jeg vil da gøre et forsøg...


vh Heine

John Damm Sørensen

Der var ikke umiddelbart noget om parret på Mediestream.

Hilsen
John

Arne Bent Mortensen

Hej
Her er en lille annonce indrykket i Frederikshavn Avis 5. nov.  1946

Der er ikke noget i Vendsyssel Tidende og Aalborg Stiftstidende.

Aalborg Stiftstidende, Vendsyssel Tidende, Frederikshavn Avis er nu nedlagt og er en del af Nordjyske, hvor vi som abonnenter kan søge i arkivet helt op til nu. I mediestream skal det være 100 år gammel.

Venlig hilsen
Arne Mortensen
Brønderslev

   


John Damm Sørensen

Citat fra: Arne Bent Mortensen Dato 16 Sep 2020 - 14:06
I mediestream skal det være 100 år gamme


Ikke hvis man som jeg var på det kongelige bibliotek.

Hilsen
John

Arne Bent Mortensen

Hej igen

Jeg fandt dette i aviserne. hhv 15/2-1933, 18/2-1933 og 1/9-1937.
Det har måske din interesse.

vh
Arne

Bente Wanning

2 x fødselsdag
05 11 1946 i Frederikshavn avis
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

heine petersen

hej

Bente, John og Arne

ok wow.. tusind tak for det fundne.... ja.. der findes mange gode oplysninger på vores aner.... :-)

ja vedr. sønnen kaj.. det viste jeg godt. han blev 20 år gammel -

ja. må siges at det var jo et held at Anton ikke mistede livet da han styrtede ned... at falde 10-12 meter ned, kan jo ha kostet ham livet......

endnu engang tusind tak :-)

venlig hilsen
Heine