Kontraministerialbøger i farver, Kregme Sogn, Frederiksborg Amt før 1822 mangler

Startet af Jesper Nerløe, 14 Sep 2020 - 10:39

Forrige emne - Næste emne

Jesper Nerløe

Hej

Jeg leder efter den digitale kirkebog (F, Kontraministerialbog i farver) for Kregme Sogn, Frederiksborg Amt 1817, men kan ikke finde den.

Det ser ud til at der burde være kirkebøger for perioden 1802 - 2004, inkl. den i farver, men jeg kan ikke finde en der går længere tilbage end 1822.

Eneste fundne alternativ er Enesteministerialbogen, men det er en sort-hvid udgave som ikke ligefrem er letlæselig - derfor søger jeg farveudgaven.

Nogle idéer til hvor jeg evt. finder den?
De bedste hilsener
Jesper
---

Webudvikling · Historie · Slægtsforskning
Anetavle / Aneliste

Inger Toudal

Kunne se ud til, at det kun er Konfirmationsregistret 1802 - 1840, der er blevet scannet i farver:

https://www.sa.dk/daisy/arkivskabers_arkivserier?a=kregme+sogn&b=&c=&d=1&e=2020&f=&g=&h=&ngid=3074810&ngnid=3074812&heid=&henid=&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

https://www.sa.dk/daisy/fysiske_enheder_liste?a=kregme+sogn&b=&c=&d=1&e=2020&f=&g=&h=&ngid=3074810&ngnid=3074812&heid=1754384&henid=17014072&epid=1754384&faid=11&meid=&m2rid=&side=1&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

4 - 5    Konfirmationsregister 1802    Konfirmationsregister 1840    Læs arkivaliet

1805 FD - 1821 FD eksisterer, i hvert fald indtil videre, kun i den gamle scanning.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Jesper Nerløe

Hej Inger

Citat1805 FD - 1821 FD eksisterer, i hvert fald indtil videre, kun i den gamle scanning.

Den gamle skanning - mener du Enesteministerialbogen?

Den har jeg i hvert fald fundet ham jeg søger i.
De bedste hilsener
Jesper
---

Webudvikling · Historie · Slægtsforskning
Anetavle / Aneliste

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Jesper Nerløe

Hej Britta

Ja, den ser en anelse mere skarp ud i grafikken. Versionen hos SA/AO er nu læsbar nok for mig - det er nærmere præstens/degnens 'kragetæer' der kan volde problemer her ;D

Men tak alligevel!
De bedste hilsener
Jesper
---

Webudvikling · Historie · Slægtsforskning
Anetavle / Aneliste

Inger Toudal

Citat fra: Jesper Nerløe Dato 14 Sep 2020 - 12:33

Citat1805 FD - 1821 FD eksisterer, i hvert fald indtil videre, kun i den gamle scanning.

Den gamle skanning - mener du Enesteministerialbogen?

Ja, det er den jeg mener.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Jesper Nerløe

Hej Inger

Ok. Jeg må klare mig med Enesteministerialbogen så (når jeg nu ikke kan 'få den i farver') - den indeholder jo informationerne.

Tak for svar :)
De bedste hilsener
Jesper
---

Webudvikling · Historie · Slægtsforskning
Anetavle / Aneliste