Opslag på Peter Thun, født i Nyköping 1625 i My Heritage/Geni World

Startet af Mette Overgaard Gotthardsen, 12 Aug 2021 - 04:20

Forrige emne - Næste emne

Mette Overgaard Gotthardsen

Hej
min 4-tip oldefar hedder  Nicolaj Pedersøn Thun; f.: ca december 1666 i Nyköping, Sverige; dette fremgår af hans Borgerskab i Ribe 1698 som Kobbersmed.
g: 17/11 1698/99 i Ribe Skt Katarina m Ellen Pedersdatter;
Ved Mandtal i Ribe 1735 registreret "i god Tilstand".
Død ml.  23-31 Marts 1745, "78 Aar 3 Maaneder".

Jeg leder efter hans herkomst i Nyköping, og der findes ved at google en Peter Thun, som måske kunne være hans far. Imidlertid har jeg ikke adgang til at se navnene på  4 af de 6 børn, Peter Thun iflg. dette opslag har.
Mon nogen ville hjælpe mig med navnene på  de 4 børn?

Her er nedenfor, hvad jeg kan finde på Google (link: https://www.myheritage.dk/names/peter_thun

Geni World Family Tree
Peter Thun, 1625 - 1681
Peter Thun blev født i 1625, i Fødsels sted , til Mikael Thun og Catharina, "Karin" Danckwardt .
Peter havde 4 søskende: Henrik Thun adlad Rosenström og 3 andre søskende .
Peter havde 6 børn: Katarina Thun , Maria Thun og 4 andre børn .
Peter levede i Adresse .
Peter døde i 1681, i en alder af 56.


Aksel Koplev

Hej,

Her har du optegnelsen uden udeladelser

Peter ( Petter) av Stockholm Stad Thun, 1625 - 1681
Peter ( Petter) av Stockholm Stad Thun blev født i 1625, i Sweden, til Michael [ Mikael] Thun og Catharina [ Karin] Thun (født Joakimsdotter Danckwardt) .
Michael blev født Før 1600.
Catharina blev født cirka 1603, i Nyköping, Sodermanland County, Sweden.
Peter havde 4 søskende: Henrik Michaelsson Thun Adlad Rosenström , Engel Michelsdotter Thun , Catharina Mikaelsdotter Thun og Maria Mikaelsdotter Thun .
Peter blev gift med Gundborg ( Gunborg) av Stockholm Stad Thun (født Hansdotter Kinninmondt) den 30. juni 1666, i en alder af 41 i Storkykan Fs, Stockholm Stad, Stockholms Län.
Gundborg blev født den 16. marts 1650, i Stockholm Stad, Stockholms län.
De havde en datter: Catharina av Stockholm Stad Rask Isogaeus (født Pettersdotter Thun) .
Peter levede i Stockholm, Stockholm, Stockholm County, Sweden, Stockholm, Stockholm, Stockholm County, Sweden.
Hans erhverv var Handlande, Rådman i Stockholm.
Peter døde i 1681, i en alder af 56.

mvh
Aksel

Mette Overgaard Gotthardsen

Hej Aksel,
mange tak for dit svar.
Imidlertid, så er der flere optegnelser om en Peter Thun i det link, som jeg har sat ind. Og den optegnelse, som jeg efterlyser ligger længere nede i Google-opslaget.

Det ligger under den overskrift jeg har anført: Geni World Family Tree, og med en tekst nøjagtig som den, jeg har indsat.
Ville du mon have mulighed for at spole ned til denne optegnelse, og åbne for navnene på de fire børn?

På forhånd tak, og venlig hilsen
Mette

Aksel Koplev

Hej Mette,
Kan det være denne optegnelse, som du også søger:


Peter Thun, 1625 - 1681
Peter Thun blev født i 1625, i Sweden, til Mikael Thun og Catharina, "Karin" Danckwardt .
Peter havde 4 søskende: Henrik Thun adlad Rosenström , Engel Michelsdotter Thun , Catharina Mikaelsdotter og Maria Thun .
Peter havde 6 børn: Katarina Thun , Maria Thun , Petter Thun , Petter Thun , dotter Thun og dotter Thun .
Peter levede i Stockholm, Stockholm, Stockholm County, Sweden.
Peter døde i 1681, i en alder af 56.

Aksel


Mette Overgaard Gotthardsen

Hej Aksel,
det kunne godt se ud til at være denne, så mange tak for din bistand!
Venlig hilsen
Mette