DIS-træf indsendelse af ny opdateret fil

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 28 Jun 2011 - 18:38

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej.

Jeg har for lang tid siden indsendt en fil til DIS-træf. Nu har jeg efterhånden fået så mange nye oplysninger, at jeg gerne vil indsende en opdateret version.

Men hvad skal jeg kalde filen. Skal den have samme navn/nummer som sidst, eller skal jeg give den et nyt navn. Hvis jeg giver den et nyt navn, kommer personerne så til at ligge dobbelt, eller bliver de oplysninger jeg tidligere sendte ind opdateret.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Ruben Højmark Jensen

Per Bojesen Jensen

Den skal have samme nummer som sidst, nemlig ddnnnnn, hvor nnnnn er dit medlemsnummer.

Den nye fil vil overskrive (=slette) den gamle, så der er ingen problemer her.

Så ddnnnnn.ged

MVH

Ruben Højmark
DIStræf koordinator

Peter Bøjesen Jensen

Hej Ruben

Mange tak for svar.

Var som jeg regnede med, men blev lidt forvirret omkring det, der stod, i vejledningen jeg fik, da jeg havde sendt den 1. fil ind.

Der stod noget med, at døbe dem med a og b mm. men det er måske, hvis det er en helt anden slægt/fil man sender ind.

Hvad kalder man den i det tilfælde? Den første fil jeg sendte ind hed 0909393.ged
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Peter Bøjesen Jensen

Og et lille tillægs-spørgsmål.
Jeg har problemer med at indsende filen via formularen her på hjemmesiden. Computeren "fryser", når jeg klikker på send. filen fylder 2,63 mb, så det burde ikke være det som er problemet.
Er der en anden måde at sende filen på?
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Ruben Højmark Jensen

Peter Bøjesen Jensen

Hej Peter

Hvis du "kun" skal sende en gedcom-fil, så skal den navngives sådan:  ddnnnnn.ged.

Hvis din database er delt, og du derfor skal sende flere gedcom-filer, så skal de navngives således:

ddnnnnn.ged,  ddnnnnna.ged,  ddnnnnnb.ged,  ddnnnnnc.ged,   ddnnnnne.ged o.s.v.

En stor fil kan evt. zippes inden indsendelse.
Prøv i første omgang at sende filen til   hojmark@dis-danmark.dk

God weekend

Ruben