Halvsøskende

Startet af Peppe, 12 Jul 2020 - 18:31

Forrige emne - Næste emne

Peppe

Hej

Jeg er ny og kan ikke lige finde ud af hvilken kategori mit emne skulle ligge under, så nu kommer den her.

Min onkel har 3 drenge med 3 forskellige kvinder hvor han kun har været gift med den ene.

Den første dreng er født med den kvinde han var gift med nu skilt.

Nu kommer problemet for hvis jeg tilføjer de 2 andre drenge kommer de til at stå sammen med min onkels første kone som biologiske men det kun den ene dreng der er biologisk hos min onkel og hans tidligere kone.

Hvordan ændre jeg så alle 3 drenge står som biologiske under min onkel men kun den ene dreng skal stå som biologisk under hans tidligere kone, han har ikke været gift med de 2 andre kvinder han har hvert sit barn med, det vil jo sige alle 3 drenge skal stå som halvbrødre da de har hver deres mor, og deres mødre skal vel ikke med i mit træ når de ikke har været gift med min onkel ?

Så kæmpe problem for mig at jeg ikke kan få de 3 drenge under min onkel uden de også kommer under hans tidligere kone ?

Inger Buchard

Hvis du kender navnene på mødrene til de to, opretter du dem som partnere og sønnerne som afkom af dette parforhold. Hvis ikke, kalder du dem nn
Det er muligt i Brothers Keeper, og sikkert også i andre slægtsforskerprogrammer

Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Christian Konstmann Autzen

Inger har ret - og det vil givet gælde i alle slægtsprogrammer.

Det er et ret almindeligt forekommende problem, som du her beskriver, hverken mere eller mindre - og det vil også gælde, hvis manden fortsat er gift med sin hustru, altså at han har børn ud over i sit ægteskab, med andre end med sin hustru.

Rækkefølgen af mulige partnere vil så være børnenes fødselsdage.

I Brothers Keeper skal for hver "partner" tilføjes en begivenhed - og her vælges så "ugift".

Når du har lagt dem ind, så prøv at lave en anetavle/efterkommertavle for at se, hvordan programmet viser det hele.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Eli Lothardt Dahl

Hej Peppe

jeg har en kvinde, som får et barn med en partner (ugift). Så gifter hun sig, og de får hendes 2. og 3. barn. Herefter kommer manden i fængsel. I mellemtiden får hun barn nummer 4 med en ny partner. Senere bliver manden løsladt, og de får hendes barn nummer 5.

Det vil sige, at børnene 2,3 og 5 har samme forældre. Det kan programmet sagtens klare.

Det er derfor ikke helt rigtigt hvad Christian skriver, at børnenes fødselsdage er bestemmende for rækkefølgen af partnere, men dette problem er sikkert meget sjældent. Jeg har i hvert fald kun set dette én gang.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Anne Marie Holck

Citat fra: Peppe Dato 12 Jul 2020 - 18:31
Hej

Jeg er ny og kan ikke lige finde ud af hvilken kategori mit emne skulle ligge under, så nu kommer den her.

Min onkel har 3 drenge med 3 forskellige kvinder hvor han kun har været gift med den ene.

Den første dreng er født med den kvinde han var gift med nu skilt.

Nu kommer problemet for hvis jeg tilføjer de 2 andre drenge kommer de til at stå sammen med min onkels første kone som biologiske men det kun den ene dreng der er biologisk hos min onkel og hans tidligere kone.

Hvordan ændre jeg så alle 3 drenge står som biologiske under min onkel men kun den ene dreng skal stå som biologisk under hans tidligere kone, han har ikke været gift med de 2 andre kvinder han har hvert sit barn med, det vil jo sige alle 3 drenge skal stå som halvbrødre da de har hver deres mor, og deres mødre skal vel ikke med i mit træ når de ikke har været gift med min onkel ?

Så kæmpe problem for mig at jeg ikke kan få de 3 drenge under min onkel uden de også kommer under hans tidligere kone ?

Det ville være rart, hvis du oplyser, hvilket program du bruger, da vi så bedre kan vejlede dig.

Christian Konstmann Autzen

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.