Spørgsmål om Rigshospitalets kirkebøger

Startet af Mona Skov Jensen, 02 Jul 2020 - 13:19

Forrige emne - Næste emne

Mona Skov Jensen

Inden jeg begynder, at lede alle Københavns kirkebøger igennem, efter en fødsel, vil jeg lige hører, om nogen har erfaring med dette.

Hvis der i Rigshospitalets kirkebog står, at moderen har haft to tidligere svangerskaber. Har børnene så været levendefødt, eller kan hun have mistet det ene som foster, så det er derfor, at der ikke findes et tredje barn, i Rigshospitalets kirkebog.



Med venlig hilsen
Mona Skov Jensen

Georg Brandt Christensen

Hej
Min erfaring er at man ofte kan finde fødslerne på Rigshospitalet i Sankt Johannes kirkebøger, også selvom jeg ikke har fundet fødslen i Rigshospitalet kirkebøger/ journaler.
Vær opmærksom på at Sankt Johannes sogns kirkebog er meeeeeget rodet. Indførslerne kan godt stå op til 1 år efter selve fødslen/dåben.

God fornøjelse.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Inge Hedal

Er det muligt, at det tredje barn ikke er født på Rigshospitalet?
Mvh Inge

Mona Skov Jensen

Tak Georg, for forslaget med Sankt Johannes. Men desvære uden held.

Inge, med hensyn til det tredje barn er alt muligt.
Dette barn er egentlig det midderste barn. Det eneste jeg ved er, at ved første barn født på Rigshospitalet står der 0 ud for tidligere svangerskaber, da bor hun i Gentofte. 2 1/2 år senere får hun endnu et barn, her står der II ud for tidligere svangerskaber. Her bor hun på Østerbro. Hvor sidste barn døbes i Sions kirke.
Jeg har nu udover Rigshospitalets, været igennem Sion, Sankt Andreas, Sankt Johannes, Gentofte og Jægersborg kirkebøger.

Barnet må være født i løbet af 1945. Og hvis det har levet, må det være blevet bortadopteret. Da moderen ikke havde barnet hos sig.

Så der er ikke meget, at gå efter. Og da jeg ikke har erfaring med slægtsforskning fra Københavns området, gør det, det jo ikke nemmere.

Med venlig hilsen
Mona Skov Jensen