hjælp til at slette personer der er påført mit slægtstræ på FamilySearch

Startet af Kurt Arne Empacher, 02 Jul 2020 - 08:11

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg har forsøgt at slette uvedkommene personer på mit slægtstræ på FamilySearch uden held ,der en der har koblet en bornholms slægt der kommer med en del undenlandske helt tilbage til år 750 det er selvfølgelig interersant men min slægt de er koblet på er fra FYN i 1725 og jeg kan ikke genkende noget ,men hvordan får jeg slettet dem ?
på forhånd tak
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Ole Holst Petersen

Hej Kurt.
I min blakkede fortid brugte jeg Geni, og en morgen opdagede jeg, at mit stamtræ var blevet "beriget" med 8.000 medlemmer, alle fra USA.
Gutten, der havde tilføjet familien, havde været på jagt efter Jens Hansen i 1800-tallets Svendborg opland, og så valgte han lige min tipoldefar. Jeg kunne nu læse, at Jens Hansen var emigreret til Utah, havde 8 koner og 42 børn, og han døde mæt af dage med begravelse ved Salt Lake City! Min rigtige Jens Hansen døde fra sin enlige hustru samt sin datter i Svendborg.
Jeg mailede naturligvis til ham, men Geni stoppede mine mails og lod i øvrigt sammenhæftningen fortsætte, og den blev ivrigt udbygget. Med mange mails fra mig til alle de adresser, jeg kunne finde på Geni, lykkedes det efter et halvt år at få denne slægtsgren slettet af en web-master, der dog ikke beklagede hændelsen.
Så det kan blive en lang og noget besværlig vej, du nu kommer ud på, men er du ihærdig, skal det nok lykkes for dig at reetablere slægten.
Good Luck.
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Kurt Arne Empacher

tak for dit svar Ole,jeg tror du har ret,men som jeg skrev så er minnye slægt?som ikke er min så langt tilbage i år 750 !!spændende
VH
Kurt a Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Ole Holst Petersen

Hej Kurt.

Tja, det kan nok være spændende læsning.

Min meget gode ven, middelalderhistorikeren og borgforskeren Rikke Agnethe Olsen, har lært mig, at det var først med munkenes bosættelse her i Danmark, at der var skriftlige materialer. Få breve om slægter er sendt til moder-klostre samt paven, så det er begrænset hvor meget, man kan finde beviser på.

Min kone fik en mail om, at hun var i familie med Gorm den Gamle, og det lyder jo umiddelbart spændende, men efter min mening yderst tvivlsomt. Hvorfor er det lige, at vi alle stammer fra diverse konger og andre højtrangerende personer? Kunne det ikke tænkes, at trælle og bønder også var en del af vore forfædre?

Rikke lærte mig også, at faget kildekritik synes at være nedlagt, helt sikkert ude af brug!

Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Hans Chr. Baagøe

Hej Kurt

Du skal ind under "sources" på personen, hvor du vælger "Detail View". Så får du mulighed for at vælge "Detach". Det skal du gøre, hvor vedkommende er tilknyttet til din slægt. Du skal formodentlig skrive, hvorfor forbindelsen skal afbrydes.

Jeg ved ikke, hvor lang tid der går, inden det bliver synligt, da dokumentationen vist skal være i orden. Der skal skrives en begrundelse, hvorfor forbindelsen skal afbrydes. Du skal muligvis kunne dokumentere, hvem der er de rigtige forældre til den forkert anbragte person.

Jeg har lige selv prøvet det, for der er sat en ekstra datter på noget af min mors slægt i Utah. Den ekstra datter er født i Givskud medens forældrene samtidig er bosat i Moroni, Sanpete, Utah, USA.

Her er familien i Utah:
https://www.familysearch.org/tree/pedigree/landscape/KWJD-HBN

Her er "datteren" i 1880 i Vejle:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS21-TS3G-W?i=568&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQL64-6TBZ

Der har tidligere været sat en ekstra søn på fra min fars slægt. Det er dog andre, der har fjernet ham.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Kurt Arne Empacher

tak til Ole for dit indlæg ,ja man skal ikke tro på hvad som helst
Og tak til dig Hans Jeg slettede den forkerte far ,men jeg fik ikke lov til at slette moderen ,men jeg vil prøve igen efter det du har skrevet
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

hej Hans
har lige gået det efter,ser ud til at det er registreret og jeg skal vente til de tbliver bekræftiget
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Bodil Grove Christensen

Hej
I kan selv fjerne de forkerte personer fra jeres træ - hvis I altså er sikre på, at de er "forkerte".
Husk også at få fjernet alle de kilder, som er knyttet til for at dokumentere de "forkerte" forhold,
ellers er I stort set lige vidt.
Og så vær sød at skrive en kort begrundelse, hvorfor I fjerne tilknytningen til jeres familie,
f.eks. bare "forkert mor/forældre/ikke muligt, se alder" osv.

Alternativt kan I skrive til support@familysearch.org

Mvh. Bodil.

Kurt Arne Empacher

hej Bodil
jeg har anmeldt det til FamilySearch og de vil tage sig af det,for jeg fik kun slettet manden som ikke høre til min slægt og jeg kunne jo se at det var en englænder der havde lagt dem i mit træ men de tvar da spændende at følge den slægt tilbage til år 760 med mange flotte navne og titler ,der går nok lidt tid før der bliver slettet noget men tak for dit svar
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

hej
Problemet er løst FS har slettet de forkerte personer
Vh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher