Ønsker hjælp med lægdsrullerne.

Startet af Malene Günther Gomez, 30 Jun 2020 - 23:41

Forrige emne - Næste emne

Malene Günther Gomez

Hej.
Jeg prøver at finde ud af hvad Henry Kjærulff Rasmussen laver mellem 1925 og 1940.
Han er født i Ubberud, Odense 22. august 1911 og er søn af snedker Hans Peter Rasmussen.
Jeg har fundet ham i FT i Ubberud 1916-21 og 25. I FT 1930 bor han på Vindegade 48 og er i snedkerlære hos Ragner Bromer Hansen. I FT 1940, bor han igen hos sin far og mor i Ubberup og er ansat hos arkitekt E. Knudsen i Odense. Jeg håber at kunne få hjælp evt gennem lægdsrullerne og se hvad han lavede og hvor han var mellem 1925 og 1940, ud over at han var i lære i Odense i 1930. Der skal lige nævnes at han i 1955 ændrede navn til Henry Kjærnulf men at han er kendt under kunstnernavnet Henning Kjærnulf. Han var møbelarkitekt.
På forhånd tak.
Malene Günther Gomez

Britta Hansen

#1
Hej Malene

Du skal vide hvor han opholdt sig på tidspunktet for optagelsen i lægdsrullen - ca. 18 års alderen - start med år 1929.

Ubberud har lægd nr. 160 i 3. udskrivningskreds

Odense Købstad har lægd nr. 145 i samme u.kreds

Der er lægdsruller on-line til og med 1931.

Tilføjet:
Jeg kan ikke se ham i Ubberud, så du må starte med lægdsrullen for Odense og bare bladr. og læs side for side - det er en pæn stor lægd  ;D
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Malene Günther Gomez

Tak Britte. Jeg er ikke så erfaren med lægdsruller, men jeg skal blade begge link igennem fra side 1 eller fra den side som er markeret grøn ?
Malene Günther Gomez

Britta Hansen

Du kan starte din bladring fra det sted, hvor lægdrullen åbnes, når du klikker på linket:

- Ubberud fra opslag 219
- Odense fra opslag 34
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Inger Toudal

Ifølge FT-1930 havde han bopæl på samme adresse i Odense 5.  nov. 1929:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=106892#106892,16796842

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Malene Günther Gomez

Så fandt jeg ham og han mødte ind i 1932, så der ender det vel så ?
Findes der en anden vej, hvor jeg kan finde ud af hvad han lavede ?
Han var jo i snedkerlære i 1930 og i 1940 er han ansat på en tegnestue hos E. Knudsen i Odense og en snedkeruddannelse var ikke nok til at blive møbelarkitekt.
Malene Günther Gomez


Malene Günther Gomez

Øv... Findes der ingen vej hvor man kan se hvor han gik på skole ? Tænker Odense Tekniske skole og evt Haslev Håndværkerhøjskole ??
Malene Günther Gomez