Er GEDCOMP stoppet ?

Startet af Holger Almholt, 29 Mar 2020 - 22:06

Forrige emne - Næste emne

Holger Almholt

Jeg har tidligere haft stor glæde af Gedcomp-analyser med gode kontakter til andre som forsker i nogle af mine aner.
For nogle uger siden indsendte jeg en opdateret GED-fil og forventede at høre svar fra Gedcomp temmelig hurtigt- jeg har også rykket pr email uden svar
Nu kan jeg se af DFs nyhedsbrev, at Lars Lundin er holdt op med at svare på mails fra foreningen. Det er jo meget dårligt nyt . Gedcomp støttes økonomisk af Danske Slægtsforskere, men min fornemmelse er, at driften står og falder med Lars Lundin.  Er der nogen, der ved noget ?
mvh
Holger Almholt, Sæby

Kirsten Sanders

Hej Holger

Gedcomp virker ikke længere, og du skal ikke forvente at få svar på det indsendte.
Tiden er vel i øvrigt også løbet fra systemer som Gedcomp.
Systemet var i øvrigt ikke økonomisk støttet af Danske Slægtsforskere.

Venlig hilsen
Kirsten
Bliv medlem af Danske Slægtsforskere - det koster kun 290 kr om året.

Holger Almholt

Hej Kirsten
Jeg er ked af, at Gedcomp ikke længere kan bruges, da jeg har været glad for det gennem måske 10 år. Når jeg indsendte min Ged-fil fik jeg hurtigt et svar med angivelse af elementer i min fil, som burde kontrolleres- det var meget nyttigt. Derefter indsendte jeg så den rettede fil, som så sammenholdtes med alle de andre filer i Gedcomps meget store database. Så begyndte der at komme emails med besked om mulige matches dvs andre indsendere som forsker i de samme aner. I denne fil er indsenderens navn og emailadresse og så er det jo nemt at etablere kontakt med den anden indsender. Og de fleste af dem, som jeg har kontaktet har været seriøse slægtsforskere, som villigt deltog i dataudveksling. Inden jeg startede med Gedcomp, forsøgte jeg med Distref, men det fik jeg aldrig glæde af.
Hvis tiden er løbet fra Gedcomp, hvad kan vi bruge i stedet for ? Jeg har testet mit DNA hos FTDNA og uploadet til Myheritage og her får man en masse record-hints , som kan være meget nyttige og jeg har da også via DNA fået kontakt til nogle få slægtsforskere , men de fleste matchpersoner svarer ikke på mine henvendelser.

Hvis ikke Lars Lundin vil fortsætte med sit geniale projekt, så er der næppe noget at gøre ved det.

mvh
Holger Almholt

Lars Erik Bryld

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg er enig i, at tiden er løbet fra systemer som GedComp.

Jeg har i hvert fald ikke fundet et alternativ uden at det forlangte al min forskning og gerne også mine penge til gengæld for sætte mig i forbindelse med folk, der forskede i samme grene som mig selv.

Kirsten Sanders

Jeg har igennem et år forsøgt at komme i forbindelse med Lars Lundin.
Jeg har ingen anelse om, hvor data opbevares, så da Lars Lundin ikke svarer på henvendelser, er det ikke muligt at komme videre ad den vej.
Forslag modtages gerne.

Venlig hilsen
Kirsten
Bliv medlem af Danske Slægtsforskere - det koster kun 290 kr om året.

Kirsten Andersen

Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Kirsten Sanders

Ja, det har jeg også.

VH
Kirsten
Bliv medlem af Danske Slægtsforskere - det koster kun 290 kr om året.

Holger Almholt

Hej alle
På Gedcomps hjemmeside ses, at den har 3602 datafiler og ca 6.6 mio personer. Det fremgår desuden at Lars Lundin 22 marts 2020 har meddelt at Hjemmesiden er i drift, dvs for 8 dage siden !

mvh
Holger Almholt

Kirsten Sanders

Hej

Jeg har nu prøvet at skrive - igen, igen - og har også sendt min egen gedcom-fil som opdatering på en tidligere, som jeg ikke har fået respons på i hvert fald i de sidste 2-3 år.

VH
Kirsten
Bliv medlem af Danske Slægtsforskere - det koster kun 290 kr om året.

Holger Almholt

Hej alle
Jeg har 27. marts modtaget svar fra Gedcomp- denne email var røget i mit Spam-filter

Så check jeres spamfilter, hvis I savner respons fra Gedcomp

Holger Almholt

Lars Erik Bryld

Der er mere liv i GEDCOMP  :o

Jeg fik en automail i dag med besked om ny funktionalitet.

Tine Susanne Olsen

jeg har også fået  autosvar, så det køre
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr