Præstø Bårse Allerslev 1850-1884 opslag 197 nr 16

Startet af Alana sørensen, 26 Jun 2011 - 16:58

Forrige emne - Næste emne

Alana sørensen

Præstø Bårse Allerslev 1850-1884 opslag 197 nr 16

det drejer sig om den 12 okt, Ane Kristine Jensen, ja jeg vælger lige at skrive datoen da der er mange Ane'er på den side..

jeg kunne godt tænke mig at få tydet det hele bare for en sikkerheds skyld, for er en del gætterier fra min side af især med de sidste 3 udfyldte koloner :)

på forhånd mange tak :)
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Kirsten Pia Pedersen

Hej

Mit bud er:

Ane Kirstine Jensen
Forældre: Indsidder Rasmus Jensen og hustru Ane Dorthea Mathiasdatter 30 aar gl.
Faddere: Huusmand Jens Chresten? og Niels Pedersen i Gjederød. Inds. Chresten? Hermansen? i Ugledie. Piger Dorthea Jensdatter og Hanne Jensdatter.

Mvh Kirsten

Lis Petersen

Hej!

Jeg mener der står:

Faddere: Huusmand Jens Chresten og Niels Pedersen
i Gjederød. Inds. Chresten Hemmingsen i Ugledie.
Piger Dorthea Jensdatter og Hanne Jensdatter.

Vh Lis.
Lis Petersen - 3000


Alana sørensen

#4
Mange tak Kirsten og Lis  :)

så fik jeg sat navne på endnu et sæt tiptip oldeforældre endnu en gang i dag, hvor er det virkelig spændene alså, at se man har sine rødder i byen så langt tilbage.

men kan se jeg kommer ud på et større arbejde senere da hans aldre ik står der men det kan være jeg støder på en viesels attest på de 2..
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Kirsten Pia Pedersen

Hej

Du finder vielsen på:

Præstø Amt
Baarse Herred
Allerslev Sogn
1841-1868
opslag 186
nr. 9

Hilsen Kirsten

Alana sørensen

10000 tak Kirsten, det var mere end jeg ture håbe på os bare du ik kun skriver oplysningerne på dem men at jeg selv skal lede efter dem via kirkebøgerne og får øvelsen, den er jeg os taknemlig for, for det er jeg ik så stiv i endnu, men det jeg failer max i endnu er de folketællinger, der har jeg nada fundet på egen hånd endnu, men lære det vel en dag efter kun 2 dage kan man ik forlange alt jo  :D

endnu engang tak Kirsten :)
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Kirsten Pia Pedersen

Hej Alana

Det lærer du hurtigt. Det er bare med at øve sig :)
Hvis du ikke har været derinde endnu, vil jeg anbefale www.ddd.dda.dk

Hilsen Kirsten

Alana sørensen

sorry jeg først svare nu men valgte lige at printe det hele ud jeg har fundet, båede attester,folketællinger og ja tydeningerne herfra osv for var ved at miste overblikket over tingene. og så kan jeg ik bruge mit tastatur imens men sådan er det jo når man må bruge samme usb stik til båede tastatur og printer ;D

ja det er jeg os overbevist om jeg gør med tiden og ja jeg kender godt den side men det er os bla den jeg bøvler i, har nada fundet på egen hånd derinde uden at folk lige er kommet med de oplysninger til at slå tingene op med. men lære det jo nok efterhånden, nu skal jeg jo lige ind i det hehe

Mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg