haderslev,Frøs,Skodborg,1869-1925,opslag 77 & 6.

Startet af Heidi Hyltoft Wiborg, 26 Jun 2011 - 16:09

Forrige emne - Næste emne

Heidi Hyltoft Wiborg

Hej

Jeg har fundet Karen Viborg's død i Skodborg, der er nogle ord jeg har svært ved at tyde, kan i måske hjælpe mig med at udfylde de "for mig" utydelige ord?.

Karen Sundböl,f.Viborg,Enke efter afd.Gaardmand Mads Petersen Sundböl paa Sundbölgaard. Def ???, hun døde pludselig ved en S ???, Efterlader sig 5 Børn,ved Navn:Peter,født 1848 paa V ??? S ???, Kjesten,f.den 1.Novbr.1850, gift med J ??? i Gramm. Jørgen Hansen,f.den 16 Mai 1854,hjemme ???, Johanne Magdalene,f.den 21.April 1859,gift med ??? Nielsen i Skanderup ???. 1.Madsine Caroline,f.den 22.Juni 1864, gift med Snedker Dall i Jels. (Liigprædiken).

Det samme gælder hendes mand Mads Pedersen Sundböll på opslag nr.6. No.7,der er også nogle enkelte ord jeg ikke kan tyde...

Mads Petersen Sundbøll, en Søn af Peter Madsen og Hs Karen Peters i Sundbøll. 1817 ægtede han sin første Hustru Agnete Laugesdatter og avlede med hende en datter Maren, som er gift i Haderslev. Efter hendes død ægtede han Enken Marie Enevoldsen. Hun fødte ham ??? ingen Børn, men døde ??? , ??? han ægtede sin endnu levende Kone Karen Viborg og avlede med hende 8 Børn, af hvilke lever:Peter, Karen, Kjesten, Johanne, Jørgen, Madsine. Han døde pludselig af et Slag. Alder:76 Aar 4 md 24 D.

Heidi

Lars Bo Foller Larsen

#1
ændret: tilføjet korrekt efternavn


Karen Sundböl, f. Viborg,Enke efter afd.
Gaardmand Mads Petersen Sundböl
paa Sundbölgaard.
Def , som døde pludselig ved en Skørelse,
efterlader sig 5 Børn, ved Navn:
Peter, født 1848 paa Veyen Station,
Kjesten, f.den 1.Novbr.1850, gift med Jacobsen
i Gramm.
Jørgen Hansen, f.den 16 Mai 1854,hjemme,
Johanne Magdalene, f.den 21.April 1859, gift
med Thyge br. Nielsen i Skanderup
Madsine Caroline, f.den 22.Juni 1864, gift
med Snedker Dall i Jels. (Liigprædiken).


Mads Petersen Sundbøll, en Søn af Peter Madsen
og Hs Karen Peters i Sundbøll. 1817 ægtede han sin
første Hustru Agnete Laugesdatter og avlede med
hende en datter Maren, som er gift i Haderslev.
Efter hendes død ægtede han Enken Marie
Enevoldsen. Hun fødte ham ingen Børn,
men døde snart, hvorpaa han ægtede sin endnu
levende Kone Karen Viborg og avlede med
hende 8 Børn, af hvilke lever: Peter, Karen,
Kjesten, Johanne, Jørgen, Madsine.
Han døde pludselig af et Slag.
Alder:76 Aar 4 md 24 D.

mvh
Lars Foller Larsen

Heidi Hyltoft Wiborg

Hej Lars Bo

Mange tak for hjælpen, med at udfylde hullerne.

Hvis jeg ikke havde jer herinde på DIS til hjælp med at tyde m.m., havde jeg da godt nok været fortabt.

Heidi