Hjælp med at finde evt faderskabssag.

Startet af Malene Günther Gomez, 26 Maj 2020 - 19:48

Forrige emne - Næste emne

Malene Günther Gomez

Nicolai Severin Wilhelm Jensen Harlev født 23. SEP. 1837 i Vium, Viborg amt, bliver mellem 1845 og 1850 sendt ned til morbror onkel Carl Wilhelm Henningsen i Sevel sogn, Ringkøbing amt.

I FT for 1855 finder jeg ham hos Købmand Frederik Christian Behrens, hvor han er i lærer som "handelsbetjent"

Den 22. maj 1859 i Skive, Viborg amt bliver hans søn (uægte) Alfred George Victor Løhde født. Moderen er Hulda Marie Magdalene Løhde, født 3 NOV 1835 i Skt Michaelis, Fredericia.

I begyndelsen af 1859 bliver han kaldt ind til militæret og i FT 1860 finder jeg ham som Dragon i Århus.

Samme år 21 SEP 1860 bliver han gift i med Karen Marie Olsen i Pauls Sogn, København.

19 JUN 1863 bliver Nicolai gift med Thora Caroline Brask i Pauls Sogn, København og mellem 1862 og 1864 arbejder han i Sverige som fotograf.

Er det muligt at der er lavet en faderskabssag efter fødslen af hans søn og hvis, hvordan finder jeg den?

På forhånd tak
Malene Günther Gomez

John Damm Sørensen

Hvis barnefaderen boede i Skive burde sagen være at finde i Viborg Stiftamts journaler. Her kunne jeg ikke umiddelbart finde ham.
Da han ret hurtigt efter gifter sig i København, tænkte jeg, at der måske kunne være en sag om bidrag eller lignende i København.
Her fandt jeg ikke andet end et afslag på en ansøgning om fuldmyndighed med det formål at etablere sig som værtshusholder.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=14814021#40505,6064759

Hilsen
John

Malene Günther Gomez

Hej John

Tak for dit forsøg men også tak for den anden detalje du fandt.

Mvh Malene
Malene Günther Gomez