Svendborg amt, Sallinge Herred, Ulbølle sogn, fødte 1833, opslag 16

Startet af Karen Bennedsen, 24 Jun 2011 - 15:45

Forrige emne - Næste emne

Karen Bennedsen

Hej  :)

Er der nogen der vil hjælpe mig med at tyde forældre til uægte barn Hans Pedersen, født d. 28. november? eller december? 1833. Jeg ved moderen er Anne Pedersdatter, men hvem er faderen og hvad står der ellers under forældre? og evt. også under faddere?
Venlig hilsen
Karen, Hirtshals

Ole Westermann

Hej Karen

Mit forslag:

Født December 28 (1833)   
Hans Pedersen, uægte 
døbt i Kirken 2.Søndag
i Hell 3 Kong. d 19.
Januar 1834

Forældre:
M(oder) Anne Pedersdatter fremkomm*en               *m med streg over=mm
til sin Moder Peder Vongsteds
Enke i Ulbølle  Barnefader
udlagt Peder Hansen** tj(enende)       **med hvem hun bliver gift 20.dec.1834; han dør 14.nov.1840
i Røde Mølle ved Hvidkilde

Faddere:
Til Daaben frb (frembåren) af Moderens Sødskende-
barn Karen Rasmusdatter tj. i Røde Mølle
Fadd.  Gaardmand Bertel Pedersen, Huus'
mand Rasmus Pedersen, Tømmersvend Frands
Mortensen, Rasmus Pedersen Skov og H(ustru) Johanne
alle af Ulbølle Sogn

Anne Pedersdatter blev født i Ulbølle 24.okt.1811, døbt 8.dec. som datter af Peder Madsen Vongsted og Karen Madsdatter, se opslag 47 (1773-1813).

mvh Ole

Elin Madsen

Hej

Jeg foreslår:

M(oder) Anne Pedersdatter hjemkomm*en

og "Peder Vongeleds Enke"

venlig hilsen
Elin

Ole Westermann

Jeg er enig med dig, Elin, ved nærmere eftersyn. Der står også Vongeled ved AP's dåb i 1811.

mvh Ole

Karen Bennedsen

Hej

Tusind tak for hjælpen Ole og Elin.
Men men, den Anne Pedersdatter du Ole nævner som bliver gift i 1834 med Peder Hansen er ikke den samme som jeg forsker på. Der er nemlig tale om to der ligger ret tæt, nemlig en Anne født 1811 Ulbølle, opslag 20; OG en Anne født 1806 V. Skerninge, opslag 26. Og somom det ikke var indviklet nok har begge åbenbart et barn med en Peder Hansen og har begge et barn der hedder Hans Pedersen. Den ene Hans Pedersen er født i Ulbølle 3/9 1835, opslag 18; og den uægte Hans Pedersen der tilhører den Anne Pedersdatter som jeg forsker i er født i Ulbølle 28/11 1833, opslag 16. "Min" Anne bliver gift i 1836 med enkemand Rasmus Christensen. Spørgsmålet er så om det er den samme Peder Hansen, der er fader til begge Hans Pedersen? Det vil jeg til at undersøge.

Iøvrigt mangler jeg tydning af den sidste linie under Peder Hansen, Tj. i ??, stadig opslag 16, Ulbølle, fødte 1833.

Mange hilsner
Karen

Venlig hilsen
Karen, Hirtshals

Steen Møller Pedersen

Hej Karen

Den sidste linie har Ole givet dig.

"i Røde Mølle ved Hvidkilde"

Hilsen
Steen Møller Pedersen
http://www.steenmp.dk/family

Karen Bennedsen

 :D Okay tak for det, jeg troede, det var dér han døde... ;D Jeg er med nu!

Venlig hilsen
Karen
Venlig hilsen
Karen, Hirtshals