Hvordan kommer jeg videre fra en FamilySearch record?

Startet af Ole Selmer, 29 Apr 2020 - 22:09

Forrige emne - Næste emne

Ole Selmer

Hej

Jeg har fundet denne for mig interessante record på FamilySearch, men finder intet under 1784. Jeg har også prøvet at søge på tilsvarende dato både på AO og Danish Family Search, men finder intet. Det undrer mig også, at kirkebogen ikke er større i en by som Viborg.

Hvad kan jeg gøre for at finde optegnelsen?

Mvh
Ole
Venlig hilsen

Ole Selmer
Tjek gerne mit klikbare træ

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Ole Selmer

Venlig hilsen

Ole Selmer
Tjek gerne mit klikbare træ

Gitte Johansen

Nu ved jeg ikke, om det er Andreas Gebhardt, du er interesseret i, men der er jo også en Andreas, der bliver viet i Holstebro i 1784 med Juliane Sophie Holberg. Han ender i Lynderup/Rind.


Min mands forfader.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Selmer

#4
Spændende, men han er nu bare svoger til min 3tipoldefar, som jeg endelig er ved at finde noget på efter mange år som kun et navn.

Ham her stak af fra konen og tog hjem til Preussen. Se eventuelt Ole Westermanns fine tydning af et skifte og/eller min 3tip Men der kan jo være en forbindelse til din mands Gebhardt.

Mvh
Ole
Venlig hilsen

Ole Selmer
Tjek gerne mit klikbare træ

Gitte Johansen

Jeg tror, det er et nogenlunde almindeligt navn i Preussen, så det er ikke sikkert. Det var mere, om du havde fat i den rigtige, hvad du jo har.


Vores Andreas Gebhard bliver gift 3 gange. (konerne dør). Han er fodermester på  Lynderupgaard.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com