Louise Christiane Nielsen

Startet af Hanne Mose, 23 Jun 2011 - 23:07

Forrige emne - Næste emne

Hanne Mose

Hej med Jer :) Jeg kan ikke rigtig knække hende her Louise Christiane Nielsen gift med Holger Wiggo Christian Larsen, ved ikke hvor og hvornår de er gift. Har følgende børn:Ellen Margrethe Severine f. ?d.12/9/1909,Vigtor Johannes f.? d. 4/8/1913, Cordelia Emilie f. Holstebro d.6/2/1915,Olga Antonie Ragnhild f. Holstebro 20/4/1916,Theodor Bugislav f. Holstebro 7/71917,Herdis Viktoria f. Faarup,Lødderup d.30/9/1918. Har via avisudklip oplysninger om at Holger gifter sig igen i 1922 har ledt efter Louise Christianes evt. død der forinden i Holstebro,Lødderup og Nørre Felding uden suces.De eneste oplysninger jeg har om hende er fra fødslerne og fra FT 1916 i Holstebro. Hvad kan jeg gøre for at komme videre? vh Hanne

Anne Mortensen

Det er en hjælp at du oplyser amtet til dine sogne.
Og kirkebog og oplagstal til dine data.

Hvor bliver faderen gift og bosat i 1922 - kirkebog og opslagtal ?

F.eks. burde man kunne finde Cordelia's konf. i ca. 1929.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Aaris

Og om du kunne oplyse hendes alder som du jo har fra FT:1916 og opslagsnr.
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Hans Poulsen



Hej Hanne

"..De eneste oplysninger jeg har om hende er fra fødslerne og fra FT 1916 i Holstebro. Hvad kan jeg gøre for at komme videre?..".

- Hvem var faddere ved de mange barnedåb - ikke at du skal remse dem op, men har du gennemgået dem nøje for at se, om de kan røbe et eller andet om Louises rødder?

- Hvilke oplysninger har du kunnet hente om sønnerne i lægdsrullen?

- Opgiv den præcise kilde til ft. 1916

- Hvad med folketællingerne umiddelbart FØR og EFTER ft. 1916?

".. Har via avisudklip oplysninger om at Holger gifter sig igen i 1922..".

Tid og sted for den vielse?

Har du slået den op i kirkebogen?

Var Holger da *enkemand* eller *fraskilt*?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hanne Mose

Takker for input. Jeg ved kun fra FT 1916 Holstebro at Louise Christiane er født 12. april 1888, der er ingen oplysninger om hvor de forskellige er født. Holstebro er Ringkøbing Amt, Lødderup er Thisted Amt. Jeg prøver at kigge lidt på fadderne og så må jeg se at komme på arkivet. Fortsat god aften :)

Stina Kirkegaard Hansen

Holger ser ud til at stamme fra Fyn:

Svendborg, Vindinge, Nyborg Købstad, Nyborg Kjøbstad, Nørre Boulevard 29, qvistleilighed, 9, FT-1890, B0659
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Theodor Bugisløv Larsen 41  Gift huusfader styrmand Nyborg
Kirstine Severine Larsen født Pelk 42  Gift huusmoder  ditto [Nyborg]
Cordelia Larsine Georgdine Larsen 11  Ugift barn  ditto [Nyborg]
Holger Viggo Larsen 9  Ugift barn  ditto [Nyborg]

V.h.
Stina

Hanne Mose

Hej Stina

Tak for det Stina det har jeg allerrede for jeg har fuldstændig styr på hr. Holger, det er som sagt hans første hustru der volder mig kvaler, men de må være borgerligt gift, og så må jeg jo afted til arkivet for at finde ud af det. Jeg tror også at han er borgerligt gift anden gang for det har jeg heller ikke været i stand til at finde.  vh Hanne