Frederikke Jensen født i Dråby, hvor død?

Startet af Sten Fjellerup, 05 Apr 2020 - 15:33

Forrige emne - Næste emne

Sten Fjellerup

Jeg søger oplysninger om mine tiptipoldeforældres datter Frederikke Jensen.
Hun er født i Hesselballe, Dråby sogn, Mols herred, Randers den 20. april 1843.
Forældrene er Bertel Jensen og Mariane Henrikdattter.

Hun er konfirmeret i Dråby i 1857, og i folketællingen 1860 er hun tjenestepige i Ebeltoft. Derefter har jeg ingen spor efter hende.

Venlig hilsen
Sten Fjellerup

Sten Fjellerup

Jeg ved nu (med hjælp her i Forum), at Frederikke Jensen flyttede fra Århus til København i maj 1867, og at hun fødte en søn på Fødselstiftelsen den 19. juli 1867. Hun blev den 2. august 1867 indlagt på Frederiks hospital.
I Fødselstiftelsens udsætterprotokol står der desuden:
"Fattigvæsenet er d. 4/9 1867 tilskr. om at bidrage yderligere til Barnets Opfostring og tilstillet Moderens Skudsmaalsbog. 15/2 68"
Og så har jeg mistet sporet efter hende igen.
Dog er der en Frederikke Jensen, der dør i Århus Vor frue sogn den 14. november 1868. Der står bare "Tjenestepige. Fattiganstalt. 25 Aar".   
Det kunne jo godt være hende. Men hvordan får jeg det bekræftet eller afkræftet?

Venlig hilsen
Sten Fjellerup

bente lindhardt

Hvad hedder denne dreng, som Frederikke fødte?

Vh
Bente

Inge Hedal

Til Bente Lindhardt:

Randers, Mols, Draaby, Draaby By, Et Hus, 42, FT-1880, D3899
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jens Bertelsen     33     Gift     Husfader, arbejdsmand          Draaby Sogn, Randers Amt 
Ane Kjerstine Madsen     29     Gift     Hans Kone          Draaby Sogn, Randers Amt 
Sine Berthelsen     6     Ugift     Deres Barn          Draaby Sogn, Randers Amt 
Marie Berthelsen     6     Ugift     Deres Barn          Draaby Sogn, Randers Amt 
Frederik Jensen     11     Ugift     Deres Plejesøn          København 

Mvh Inge