Claudine Kirstine Stachorra, født Clausen, død før 11. okt. 1964

Startet af Shari Jensen, 03 Apr 2020 - 22:55

Forrige emne - Næste emne

Shari Jensen

Jeg fandt Hermann Stachorra som var enkemand da han døde 11. okt. 1964 på hvilehjemmet Strandlyst i Lundeborg, Oure sogn, Svendborg amt.

Men jeg kan ikke finde hustruen Claudine Kirstine Stachorra som var født Clausen 28. nov. 1877 i  Ærøskøbing.

Jeg ser hende ikke i Thurø KB, eller Sankt Nikolaj i Svendborg eller i Oure sogn, men kan have overset hende.



Her er min post i Tydning fra i aften:
https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,158577.msg835895.html#msg835895

Bente Wanning

Hun lever i 1930

Claudine Kirstine Stachorra
Denmark Census, 1930





Name:   
Claudine Kirstine Stachorra


[Claudine Christine Stachorra]
[Claüdine Chirstine Stachona]
Event Type:   
Census
Event Date:   
1930

Event Place:   
Svendborg, Danmark

Event Place (Original):   
Svendborg, Denmark
Residence Note:   
Tvedvej
Gender:   
Female
Marital Status:   
Married
PR_RELATIONSHIP_CODE:   
Wife
Household   Role   Sex   Age   Birthplace
Alfred Friedrich Hermann Stachorra   Head   Male      
Claudine Kirstine Stachorra   Wife   Female      

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLM-4799-K?i=689&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQLR8-38BG   
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Shari Jensen

Hej Bente, hun døde ikke så længe før manden i 1964, det vidste jeg som nævnt, men ikke hvor (skønt hun boede på Thurø hvor hun ikke var i KB.)

Men du skal have tak alligevel, jeg er altid taknemmelig for alle oplysninger.

Mange tak, Gitte!   :)  Og, ja, meget flot håndskrift! 

Hvordan fandt du hende!?

Statshospitalet, det er jo det fynske Skt. Hans.  Gad vide hvor længe hun var der.  Der kom folk hen når "blot" de havde dårlige nerver, ikke kun sindssyge. Desværre er der jo ikke dødsattester på nettet fra 1964 så vidt jeg ved.

 




Gitte Johansen

Hej Shari


Da vi talte sammen sidst, havde jeg faktisk kigget på Sindssygehospitalet, Aarhus og Sankt Hans, men havde ikke lige tænkt på Middelfart.

Jeg må så have været mere vågen nu, og begyndte i det årstal, hvor manden døde. Gudskelov for det ;D

Så det var rent held.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Shari Jensen

Det er sjovt du nævner det, for jeg tjekker ofte sindsygehospitaler og tugthuse når jeg leder efter folk. Man ved jo aldrig.   :-\

Du skal have en kæmpe tak, Gitte - jeg har ledt efter ægteparret Stachorra i lang tid og havde næsten givet op, men så fandt jeg endelig Hermann i går.

Det kan ofte hjælpe at lade en søgning hvile og vende tilbage måneder senere med friske øjne.    :D