Frederiksberg, København og Gentofte m.v. dødsattest.

Startet af Jesper .Balle, 02 Apr 2020 - 20:57

Forrige emne - Næste emne

Jesper .Balle

Hej

Olga Ragnhild Schiønning f. 31/1 1878 i Randers blev gift med min oldefars fætter Marius Sørensen Balle fra hvem hun blev skilt fra.

Hun boede op til 1933 på Sct. Thomas Alle 19 på Frederiksberg  men iflg. KRAKS vejviser for 1935 var hun flyttet til Vældegårdsvej 10.1., Gentofte.

Året efter stod hun ikke i vejviseren, så jeg har en formodning om, at hun døde omkring 1935 i en alder af ca. 59  år.

Parret fik for øvrigt 2 børn Aage Erling f. 25/2 1904 og Agnete Thyra begge født i Frederiksberg sogn og som begge omkring 1921 skiftede navnet Balle ud med moderens fødenavn Schiønning.

Men hvor og hvornår Olga Ragnhild Schiønning døde, gift 20/5 1899 Med Marius Sørensen Balle i Ringkøbing og senere skilt fra er det store spørgsmål.

Hvis andre i dette Forum har lyst til at give et bu, hører jeg selvfølgelig gerne herom.d


bente lindhardt

Hun er ikke at finde i Gentoftes kirkebøger. Hvor bosatte hendes børn sig?

Vh
Bente L

Jesper .Balle

Hej Bente

Allerførst tak fordi du gav dig tid til at undersøge nærmere.

Når det er sagt, gjorde de spørgsmål AV for jeg ved det simpelt hen ikke.

Det eneste jeg kan oplyse, er at hun og hendes 2 børn boede sammen på FT i 1930 på Sct. Thomas alle 19  -beklager!

bente lindhardt

Jeg kan se, at Vældegårdsvej 10 i Gentofte er et alderdomshjem/plejehjem.

Vh
Bente

Jesper .Balle

Ja det kunne måske give en formodning om, at hun døde omkring det tidspunkt , men intet er jo sikkert. Jeg  kikkede den anden i kirkeprotokollerne i det sogn hvor hendes ex- Marius Sørensen Balle  ligger bisat fra, nemlig Godthåb sogn, men der var intet for mig at finde. Spørgsmålet kunne selvfølgelig være, at hun døde på et hospital og bisat fra den nærliggende kirke men det kræve jo dybere undersøgelser!

bente lindhardt

Jeg har fundet en del om de to børn, hvis du er interesseret.

Vh
Bente

Jesper .Balle

Ellers tak, men hvis du by chance skulle falde over deres moders dødsdato, så siger jeg absolut tak!