Carl Frederik Ring, Hørsholm, og Christian Ring, St. Heddinge, Lyngby

Startet af Claes Bertram Hansen, 02 Apr 2020 - 13:36

Forrige emne - Næste emne

Claes Bertram Hansen

Disse to brødre har jeg disse oplysninger om:
Carl Frederik er født 11. feb 1822 i Hørsholm. Han ses i FT 1834 i Hørsholm og i FT 1860 i København, hvor han angives at være bagersvend.

Christian er født 8. juli 1807 i St. Heddinge. Han blev udlært smed, arbejdede i Asminderød i 1834, Grønholt 1840 (begge Nordsjælland), blev gift i Rådvad (Lyngby sogn) i 1843, var smedemester på Rådvad i 1850.

Forældre: Købmand Johan Bartholin Ring (1788-1850) er far til begge, Ane Cathrine Mertz (1787-1865) var mor til Carl Frederik. Forældrene boede i Hørsholm.

Trods ihærdigt arbejde kan jeg ikke finde dem videre frem: folketællinger, Carl Frederiks ægteskab(-er) og begges død. Kan du?

Britta Hansen

#1
Måske Carl Frederiks ægteskab 29.4.1849 Frederiksberg - Anne Caroline Petersen
Hvem har du som ægtefælle i FT? Vis gerne forekomsterne, du har fundet.
Parret er også indskrevet i Holmens sogns KB her står han som bagersvend.
Er der børn i ægteskabet?
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

#2
Christian Ring viet 19.9.1847 til Marie Dorthea Lund Kongens Lyngby
FT1855 Amagergade, København
Han dør 4.5.1855 København Vor Frelser
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Claes Bertram Hansen

Hurtigt og eksemplarisk. Tak Britta
Jeg har haft problemer både med ddd.dda, der ikke engang viser de ting, jeg tidligere har fundet - og med Ancestry, som jeg ikke ønsker at logge mig på (fordi de er svære at komme fra igen) og fordi deres oplysninger ofte er meget dilettantiske, upræcise eller rodede, direkte forkerte. Derfor har jeg forespurgt Slægt og data, som jeg har erfaring for er pålidelige.
Jeg havde et bud på Carl Frederiks ægtefælle, nemlig den Anne Caroline Petersen, som du også har fundet. Og så skulle dervære 4-5 børn, f. mellem 1849 og 1854. Han er også omtalt som bagersvend i Frederiksberg KB. Det er dog næppe sandsynligt, at familien var bosat på Frederiksberg (hvor jeg har forstået, at mange fattige søgte hen, fordi man her ikke opkrævede gebyr på vielser), men du nævner også Holmens sogn. Her finder jeg 2 døtre og 2 sønner: Caroline Josephine Frederikke (f. 27. juni 1849), Carl Johan Bartholin (f. 11. sept. 1850), Anna Maria Margrethe (f. 16. marts 1852) og Frederikj Alexander Gøtje (f. 17. marts 1854).
Næste spørgsmål: Hvordan kan vi efter dette familieliv finde Carl Frederik Ring i FT 1860, 38 år gammel og ugift, født i Hørsholm og bagersvend, - boende til leje i St. Grønnegade? Død og opløsning af familien, skilsmisse??

Britta Hansen

#4
Du må virkelig ikke snyde dig selv for at finde personer i danske kirkebøger 1812-1918 via Ancestry. Der er ingen faldgruber, og det er gratis. Læs på Rigsarkivet, hvordan du gør:

Sådan kommer du i gang med at søge i de danske kirkebøger hos Ancestry


Carl Frederik Ring i FT1870 - nr. 437

Anna Caroline Ring i FT1870 Krusemyntegade - med to af børnene. Hun står som enke.

Frederik Alexander Gøtjes *17.3.1854 moder er Caroline Wilhelmine Petersen
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

Læs hvordan, du finder sager om Skilsmisser (i København) på Rigsarkivet.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Claes Bertram Hansen

Jeg har fundet Krusemyntegade i Kbh. i FT 1870 på arkivalieronline. En ganske kort gade. Ingen Anna Caroline Ring! Ingen børn med navnet Ring.
Hvor befandt Carl Frederik Ring sig i FT 1870? Han er ikke fundet under begravelser i Holmens Kirke i 10-året fra 1860-70. Jeg havde fundet sønnen fra 1854 og undret mig over morens navn, måske har det ikke været fuldstændigt i de andre indføringer.
Jeg fortsætter - også på Ancestry. Tak for hjælp og gode råd.
Claes

Britta Hansen

Klik på de to links med FT1870 ovenfor; så ser du personerne
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com