Hvem arbejder med gårdmænd i Blovstrød sogn

Startet af Ole Sylvester-Nielsen, 01 Apr 2020 - 16:37

Forrige emne - Næste emne

Ole Sylvester-Nielsen

Hej slægtsforsker der arbejder i Blovstrød sogn

Jeg har i mange år arbejdet med gårde i Blovstrød sogn især de gårde som ligger udenfor landsbyerne
og har navne som Agiltegård, Hvedehavegård og Stimestrupgård
Det er især mellem 1700 og 1825 jeg arbejder, jeg har afskrevet mange skifter.
Jeg vil gerne i forbindelse med slægtsforsker som også arbejder med gårdslægter i Blovstrød.

Ole Sylvester-Nielsen
Ole Sylvester-Nielsen
Medlem af Danske Slægtsforskere

Birthe Nielsen

Hej Ole Sylvester-Nielsen

Jeg er meget interesseret i alt om beboerne/ejendommene i Kettinge og omegn. Men jeg er nok ikke så dygtig til at finde skifter og andre interessante papirer frem, så det jeg har om familien er mest årstal, og børn osv. Du har flere gange hjulpet mig i forbindelse med mit arbejde med stedet - det har jeg været meget glad for.

Min mand, som desværre er død for snart 30 år siden, var født på husmandsstedet Lillevang (Matr.nr.2f), og han og jeg boede der og fik vores 3 børn der indtil 1993. Jeg måtte sælge ejd., da jeg blev enke - og nu er det pæne gl. hus - som vist var opført ca. 1865 og udstykket fra Bøgebjerggaard - revet ned og erstattet af et stort hus i en noget anderledes stil.

Du har for nogen tid siden hjulpet mig med at tyde noget om Peder Madsens død - han var f. 1779 og døde 1822 i Hørsholm; han var gift i Karlebo - men han blev bragt hjem til sin bror Hans Madsen på Bøgebjerggaard efter døden. Har du noget nyt om den sag?

Jeg har været meget glad for din hjælp og ekspertise gennem årene - min interesse for Kettinge og omegn er stadig lige stor.

venlig hilsen
Birthe Nielsen
nu i Allerød